تاریخ انتشار۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : 258387

پوتین مذاکرات سوریه در آستانه را موفق خواند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مذاکرات دو روزه برای حل بحران سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان را که به ابتکار تهران، مسکو و آنکارا برگزار شد، موفق خواند.
پوتین مذاکرات سوریه در آستانه را موفق خواند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رئیس جمهور روسیه روز شنبه در مذاکره تلفنی با نورسلطان نظربایف همتای قزاقستانی، نقش آستانه را در برگزاری و سازماندهی نشست سوری-سوری ارزشمند خواند.

بنا به اعلام پایگاه خبری کاخ کرملین، پوتین گفت: شرکای قزاقستانی در برگزاری نشست سوریه در آستانه سهم بزرگی داشتند.

رئیسان جمهوری دو کشور در این گفت وگو نیز خاطرنشان کردند که نشست آستانه به تلاش های بین المللی برای حل فصل سیاسی مناقشه سوریه تحرک جدیدی ایجاد کرد.

محور نشست دو روزه آستانه با مشارکت دو هیأت دولت سوریه و مخالفان مسلح، ایران، روسیه و ترکیه سه کشور بانی مذاکرات، سازمان ملل و سفیر آمریکا در قزاقستان به عنوان ناظر که سه شنبه هفته جاری پایان یافت، تداوم و تقویت آتش بس بود و به صدور بیانیه نهایی و توافق برای تداوم حضور گروههای مسلح در مذاکرات سیاسی سوری-سوری منجر شد.

حسین جابری انصاری معاون وزارت امور خارجه ایران، سدات اونال همتای ترکیه ای وی و الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، در مذاکرات آستانه و تدوین و تنظیم بیانیه پایانی این نشست شرکت داشتند.

ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان آتش بس برقرار شده از 10 دی ماه در سوریه هستند.
 
https://taghribnews.com/vdcaaanu049nme1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی