تاریخ انتشار۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 288780

کنفرانس جهانی فتوا برگزار می شود

کنفرانس جهانی فتوا که همه ساله به همت دارالفتای مصر برگزار شده، امسال نیز با عنوان" نقش فتوا در ثبات جوامع" سه شنبه آینده برگزار می شود.
کنفرانس جهانی فتوا برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این کنفرانس به بررسی چشم اندازهای فتوا و ارتباط آن به حفظ ثبات زندگی مردم از جنبه های مختلف سیاسی و اقتصادی می پردازد.

 به دلیل فتواهای گمراه کننده تکفیری که در جامعه اسلامی کنونی با آن مواجه هستیم و گسترش نفرت و توجیه قتل و کشتار در بین مردم، دار الافتای مصر بر آن شد تا به بحث و تبادل نظر در این خصوص بپردازد.

از جمله مباحثی که در کنفرانس امسال مطرح می شود، چگونگی استفاده از دستاوردهای علمی جدید در خدمت به فتوا و فراخواندن مفتی های جهان برای یافتن راه حلی جهت مقابله با فتواهای گمراه کننده و برنامه ریزی  و مشارکت برای توسعه ملی و جهانی است.

این کنفرانس همچنین نقش فتوی در ثبات جوامع و اثرات منفی فتواهای گمراه کننده گروههای تندرو، مقابله با هرج و مرج و اقدامات خرابکارانه و همچنین فتواهای اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

از جمله اهداف این کنفرانس، شناخت مشکلات فتوای معاصر و ارائه راه حل و همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه برای آنها، بررسی ماهیت فتواهای امت، هشدار در مورد خطرات برخی از فتواهای تاریخی، بررسی اشکالات و چشم اندازهای عملی فتواها و عملکرد مفتیان و اعضای مجامع فقهی است.

در همین راستا  "شوقی علام" مفتی مصر اعلام کرد که کنفرانس جهانی فتوا که به همت دار الافتای مصر برگزار می شود، به این مناسبت، مجله الکترونیکی که در برگیرنده وضعیت امت مسلمان است را به زبان انگلیسی و با هدف ارتباط بین مسلمانان شرق و غرب منتشر می کند، این مجله از تکنولوژی و علوم روز استفاده کرده و نماینگر تفکر اعتدالی میانه رو است؛ همچنین با  نیاز عموم و مفتیانی که با دبیرخانه های هیأتهای فتوا در دنیا مرتبط هستند، هماهنگی دارد.

ترجمه: زهرا غلامی
 
 
https://taghribnews.com/vdcaaanuw49na01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی