تاریخ انتشار۲۵ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۸:۱۲
کد مطلب : 31368
گشایش اماکن گردشگری عربستان به روی حجاج:

افزایش درآمد عربستان از مراسم حج امسال

امسال عربستان تصمیم گرفته است علاوه بر شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره، مکانهای گردشگری این کشور را نیز به روی حجاج بگشاید.
افزایش درآمد عربستان از مراسم حج امسال
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مبالغی که حجاج غیر سعودی در مراسم حج امسال در امور مختلف مانند خرید از مراکز تجاری هزینه خواهند کرد، بیش از ۸ میلیارد ریال سعودی معادل ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده است.

با توجه به افزایش سالانه شمار حجاج، تعداد هتلها اطراف مسجد الحرام افزوده می شود و شرکتهای خارجی برای خدمات رسانی به حجاج در مکه در حال افزایش شعبه های خود هستند.

تاکنون اعطای روادید فقط به شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره محدود بوده است، اما مسئولان سعودی می گویند در تلاشند دیگر مکانهای گردشگری را نیز به روی حجاج خارجی باز کنند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر هتلهای ۵ ستاره در اطراف مسجد الحرام، فعالیت مراکز تجاری و فروشگاههای اطراف این منطقه از ماه رمضان رونق می یابد و در موسم حج تمتع به اوج خود می رسد؛ بصورتیکه قیمت اتاقها در هتلهای ۵ ستاره در هتلهای اطراف مسجد الحرام بسیار گران می شود .

اطراف مسجد الحرام مراکز تجاری و فروشگاهها و مغازه های جواهر فروشی بسیاری وجود دارد، و تجار عربستانی اعلام کرده اند که با وجود افزایش قیمت طلا، حجاج همچنان مشتریان جواهرات هستند. 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم،
https://taghribnews.com/vdcaaene.49n6i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی