>> ایران نقش مهمی در حمایت از فلسطین و شکست گروه های تکفیری دارد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۹
کد مطلب : 289680
خطیبان جمعه لبنان:

ایران نقش مهمی در حمایت از فلسطین و شکست گروه های تکفیری دارد

خطیبان جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه دیروز شهرهای مختلف این کشور، با تأکید بر اینکه تروریسم و رژیم صهیونیستی رو به زوال هستند، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران نقش بزرگی در حمایت از مساله فلسطین و شکست گروه های تکفیری برعهده دارد.
ایران نقش مهمی در حمایت از فلسطین و شکست گروه های تکفیری دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک، کنترل کرکوک از سوی نیروهای عراقی را تبریک گفت و افزود: دولت عراق اقدام شجاعانه ای برای بازگشت وحدت به کشور انجام داد و امیدواریم مشکلات این کشور با گفت وگوی جدی به پایان برسد.
 
امام جمعه بیروت همچنین انفجارهای تروریستی خونین در سومالی و حمله تروریستی به مسجدی در آفریقای مرکزی را به شدت محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: جنایت هیچ دینی ندارد چه از سوی مسلمانان انجام گیرد یا مسیحیان. رسالت ادیان، بر اساس محبت و عدالت است و علمای مسلمان و مسیحی باید دست در دست یکدیگر به مبارزه با هر اقدامی که به ارزش های دین ضربه بزند، ایستادگی کنند.
 
علامه عفیف نابلسی امام جمعه شهر صیدا نیز در خطبه های نماز جمعه دیروز که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد،  از سیاست های مالی این کشور انتقاد کرد و گفت: گرچه تصویب بودجه عمومی کشور پس از 12 سال رخ داد اما به نظر می رسد بهبود اوضاع مالی و توقف هدر رفتن اموال عمومی با شکست مواجه شده است.
 
این عالم لبنانی تصریح کرد: مواضع پارلمان نشان می دهد که ذهنیت کسب مصالح شخصی و طایفه گرایی همچنان حاکم بوده و چیزی به نام شفافیت وجود ندارد، اموال عمومی کشور همچنان هدر می رود، نظارت غیرممکن است و حل بحران اقتصادی یک توهم به شمار می آید.
 
حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت هم در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: کسانی که درصدد از هم گسیختن کشورها بر اساس پروژه بین المللیِ تخریب و خونریزی هستند، باید سزای عمل خود را ببینند و نباید به آنها اجازه داد به اهداف تجزیه ای و فتنه آفرین دست یابند.
 
عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان درباره آخرین تحولات سوریه نیز تصریح کرد: به نظر می رسد پیروزی در این کشور محقق شده است. دولت لبنان باید این واقعیت را پذیرفته و بداند که قدرت لبنان در مصالحه و همکاری با سوریه است نه قطع روابط و دشمنی با این کشور.
 
حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حوزه علمیه این شهر برگزار شد، بر لزوم تلاش جهان اسلام جهت توقف جنگ خونین در یمن و سرکوب ملت آزادی طلب بحرین تأکید کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش بزرگی در حمایت از مساله فلسطین و شکست گروه های تکفیری برعهده دارد. گروه های تکفیری در پرتو حمایت رژیم صهیونیستی به جنایت در منطقه می پردازند.
 
وی افزود:  جهان عرب تا زمانی که از معاهده شوم بالفور(پذیرش رژیم صهیونیستی از سوی انگلیس) آزاد نشود، توانایی نجات یافتن از پروژه صهیونیستی و آمریکایی را نخواهد داشت.
 
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس شهر صیدای لبنان، با استقبال از سخنان رییس پارلمان کویت و اخراج هیأت صهیونیستی از اجلاس اتحادیه بین المجالس در روسیه ادامه داد: امت در انتظار پروژه ای است که افق های بزرگی را در فلسطین گشوده و کرامت از دست رفته به دلیل شکست های عربی را بازگرداند.
 
رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت خاطرنشان ساخت: اگر مسلمانان به اسلام واقعی پایبند بمانند هیچگاه با ناامیدی روبرو نمی شوند و این مساله در صدر اسلام به خوبی مشاهده شد که مسلمانان با وجود عقب افتادگی فرهنگی توانستند به استادان جهان مبدل شوند.
 
شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(ع) شهر صیدا به بیان اهداف سفر ثامر السبهان، وزیر سعودی به همراه یکی از مسؤولان آمریکایی به رقه سوریه پرداخت و گفت: آل سعود یا در حال تدارک توطئه جدیدی برای تخریب است یا اینکه می خواهد سعودی های حاضر در گروه تروریستی داعش را بازگرداند.
 
وی اظهار داشت: این مساله نشان دهنده دست داشتن نظام سعودی در حمایت و مسلح سازی گروه های تروریستی در سوریه و عراق است. اما همه توطئه ها در پرتو وجود قهرمانان ارتش سوریه و عراق و نیروهای مقاومت محکوم به شکست بوده و پروژه تروریسم رو به زوال است.
 
https://taghribnews.com/vdcaaonuw49nai1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی