تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۷
کد مطلب : 252987
با مشارکت گسترده اهل سنت و اهل تشیع کردستان؛

بزرگترین مراسم مولودی خوانی ایران در سنندج برگزار می شود

مسئول دبیرخانه ستاد دائمی جشن های هفته وحدت کردستان از برگزاری بزرگترین مراسم مولودی خوانی ایران در شب دوازدهم ربیع الاول در صحن جدید مسجد جامع سنندج خبرداد.
بزرگترین مراسم مولودی خوانی ایران در سنندج برگزار می شود
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج،حجت الاسلام حسن منتظری روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته وحدت درسنندج برگزار شد با تبریک ایام ماه ربیع الاول اظهار داشت: همزمان با آغاز هفته وحدت و شامگاه دوشنبه شاهد برگزاری سیزدهمین یادواره ی سیدبهاءالدین شمس قریشی از مولودی خوانان برجسته کردستانی با حضور گروه های برجسته مولودی خوانی کشور و مشارکت گسترده مردم در صحن جدید مسجد جامع سنندج خواهیم بود.

وی افزود: برگزاری همایش ویژه روحانیون کردستان، مراسمات ویژه طریقت‌ های نقشبندیه و قادریه، همایش طلاب و مدرسین مدارس علوم دینی استان، راهپیمایی دراویش طریقت‌ های استان، حضور روحانیون در مدارس برای تبیین سیره رسول الله(ص) به نسل جوان از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای ایام مبارک هفته وحدت در استان است.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: اعزام ۴۳۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته ی امداد امام خمینی(ره) با اولویت مادران و دختران تحت پوشش این نهاد به مشهد مقدس و اعزام ۴۰ نفر از بانوان مددجو به عتبات عالیات، برگزاری جشنواره ی شعر وحدت در شهرستان دهگلان، برگزاری جشن های میلاد رسول الله(ص) در ۳۰۰کانون فرهنگی و هنری مساجد، برپایی هفت محفل انس با قرآن، برگزاری همایش منادیان وحدت، مسابقه ی چهل حدیث، برپایی مجمع فاطمیون استان و ده ها برنامه ی فرهنگی و مذهبی در سطح شهرها و روستاهای استان از دیگر برنامه هایی است که توسط کمیته های ستاد دائمی هفته وحدت در استان اجرایی خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امروز جهان اسلام درگیر فتنه ها و افراطی گری هایی است که از سوی دشمنان اسلام برای لطمه زدن به مسلمانان برنامه ریزی و عملیاتی شده است.

وی افزود: باید به این مهم توجه کرد که ترویج سیره و فضایل پیامبر(ص) تنها راه برون رفت از این افراطی گری ها و تندروی ها و مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان است.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در طول ۲۳ سال از نبوت خویش به دنبال ترسیم دورنمای تحقق امت واحده ی اسلامی بودند و یکی از عمده ترین رسالت های ایشان تألیف قلوب، اتحاد و همدلی در بین همه ی جامعه بود لذا باید چهره ی واقعی پیامبر(ص) را به جهانیان بشناسانیم و راهبردهای ارزشی سیره ی رسول الله را همواره مدنظر داشته باشیم.

وی همچنین از دانش افزایی طلاب و ارتقای سطح علمی و پژوهشی مدارس علوم دینی در استان به عنوان اولویت های این مرکز برای خدمت به طلاب و روحانیون استان نام برد و افزود: علاوه بر این مهم نیز در حوزه ی فضای مجازی، اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای نیز این مرکز طی چندین دهه فعالیت خود تلاش هایی را آغاز کرده است که انتشار منظم نشریه ی تبیان، بروزرسانی و تداوم فعالیت های سایت اطلاع رسانی آوای امین، سایت تبیان و سایت شافعی نیوز به پنج زبان فارسی، کردی، عربی، انگلیسی و مالایی از جمله ی این اقدامات است.
https://taghribnews.com/vdcaaunu049nmo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی