تاریخ انتشار۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 230288

افشاگري ديلي ميل درباره ويروس زيکا،بيوتروريسم آمريکا و نقض گسترده حقوق بشر

روزنامه انگليسي ديلي ميل: پشه عامل بيماري زيکا،يک پشه دستکاري شده در آزمايشگاه است و ويروس زيکا، يک جنگ بيولوژيک آمريکا عليه بشريت.
افشاگري ديلي ميل درباره ويروس زيکا،بيوتروريسم آمريکا و نقض گسترده حقوق بشر
  
روزنامه انگليسي ديلي ميل درگزارشي نوشت: شرکت فعالي در بيوتکنولوژي با عنوان اوگزيتک (Oxitec) مستقر در ديدکوت(Didcot) واقع در چهارده کيلومتري جنوب آکسفورد و وابسته به دانشگاه آکسفورد در انگليس از سال 2012 ، مدت ها بر روي اين نوع پشه تحقيق مي کرد. آنها به مهندسي ژنتيک اين پشه مشغول شدند. هدف آنها اين بود که پشه ها پيش از تخم گذاري بميرند و جمعيت آنها که ناقل بيماري زيکا بودند، کاهش يابد. در همان زمان تعدادي از دانشمندان با اين طرح مخالف بودند و ادعا مي کردند که دستکاري در اين پشه مي تواند بحراني جهاني ايجاد کند. اما شرکت اوگزيتک با اين ادعاي دانشمندان مخالفت کرد. 
براساس گزارش خبرگزاري رويترز آمريکا، شرکت اوگزيتک را در ماه اوت 2015 با ارزش 160 ميليون دلار از دانشگاه آکسفورد خريداري کرده است. 
ويروس زيکا به سرعت در جهان منتشر مي شود. تاکنون هيچ دارويي براي درمان اين بيماري موثر نبوده است و واکسن مناسبي نيز براي آن يافت نشده است.
اخيرا گزارش هايي در فضاي مجازي منتشر شده است که نشان مي دهد ويروس زيکا، يک جنگ بيولوژيک آمريکا عليه بشريت است.
مرکز مطالعاتي رنتس نيز با ناميدن بيماري زيکا به عنوان يک جنگ زيست محيطي ،آمريکا را در اين مسئله مقصر دانست. در اين گزارش آمده است: پشه هاي مهندسي شده در  مزارع متعلق به بيل گيتس در آمريکاي لاتين منتشر شده است. بيل گيتس اين مزارع را به انجام ازمايش هاي علمي اختصاص داده است.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهاني، فقط در برزيل دست کم چهار ميليون نفر در معرض ابتلا به اين بيماري قرار دارند. 
بيماري زيکا با تب دنگي و تب زرد و برخي از بيماري ها در غرب رودخانه نيل شباهت دارد، ناقل آن هم پشه اي به همين نام است. اين بيماري در مادران باردار بسيار شيوع دارد و فرزندان آنها با بيماري ميکروسفالي يا مغز کوچک مبتلا مي شوند.
به دنبال شيوع اين بيماري، مقامات آمريکاي لاتين و ديگر کشورهايي که اين بيماري در آنها شايع شده است،‌از زنان خواسته اند که تا مدتي باردار نشوند. اما سئوال اينجاست که اين پشه از کجا آمده است و اين بيماري چگونه شيوع پيدا کرد؟
ويروس زيکا قبلا در آفريقا شايع بود، اما نشانه هاي بيماري آن بسيار خفيف تر بود.دانشمندان معتقدند يک تغيير ژنتيکي و بيولوژيکي در پشه ناقل آن منجر به توليد و شيوع اين بيماري شده است. تجربه نشان مي دهد که عمدي بودن شيوع اين بيماري امکان پذير است.  

آمريکا در انتشار بيماري سابقه طولاني داشته است. به طوريکه شرکت هاي داروسازي آمريکايي کشورهاي آمريکاي لاتين، آفريقايي و برخي از کشورهاي اسيايي را آزمايشگاه داروهاي خود مي دانند.

در سال 1931، دکتر کورنليوس رودس، يکي از پزشکان موسسه راکفلر در تحقيقات پزشکي، سلولهاي سرطاني را به چندين انسان سالم  تزريق کرد. او بعدها همين آزمايش را بر روي سربازان آمريکايي و بيماران بيمارستانها تکرار کرد. 

در سال 1932نيز، در مطالعات مربوط به بيماري سفليس، با عنوان توسکجي سفليس(Tuskegee Syphilis) عامل اين بيماري به دويست مرد سياه پوست در گواتمالا تزريق شد و از آنها به عنوان خوک آزمايشگاهي استفاده شد.
در فرايند مطالعه با وجود اين که محققان آمريکايي  مي دانستند اين دويست نفر به بيماري سفليس مبتلا شده اند، اما آنها عامدانه از درمان اين بيماري سرباز زدند و اين افراد با درد و رنج فراوان در اثر اين بيماري درگذشتند. مسئله اي که در نهايت باراک  اوباما، رئيس جمهوري آمريکا  را وادار کرد که رسما  از دولت گواتمالا بابت اين اقدام غيرانساني عذرخواهي کند.  آزمايش هاي آمريکا روي مردم فقير گواتمالا ، سال گذشته در جريان مطالعات سوزان روربي ، استاد کالج ولسلي افشا شد به طوري که باراک اوباما ، رييس جمهوري آمريکا مجبور به عذرخواهي از آلوارو کالوم ، رييس جمهوري وقت گواتمالا شد آمريکا سابقه بسيار زيادي در آزمايش داروها و بيماري ها بر روي انسان ها دارد که انتشار ويروس زيکا در آمريکاي جنوبي نيز نمونه اي از اين اقدامات ضد حقوق بشري و ضد انساني آمريکا  است. 

 
https://taghribnews.com/vdcaawnua49neu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی