تاریخ انتشار۱۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 244283

دولت سعودی توان اداره حج را ندارد

امام جمعه مهاباد گفت: دولت سعودی توان اداره حج را ندارد و باید اداره آن به صورت شورایی به تمام کشورهای اسلامی واگذار شود.
دولت سعودی توان اداره حج را ندارد
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا عبدالقادر سهرابی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: عربستان تلاش دارد با انحصار مدیریت حج برگزاری این مراسم را اداره کند در حالی که قصور و بی کفایتی رژیم آل سعود به اثبات رسیده است.
وی افزود: سکوت در برابر فاجعه منا، عذرخواهی نکردن از خانواده شهدای منا و نپرداختن غرامت به خانواده شهدا نشان دهنده بی کفایتی و بی تدبیری دولت عربستان در مدیریت مراسم حج است.
امام جمعه مهاباد به پیام مقام معظم رهبری به کنگره جهانی حج اشاره کرد و ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج، فصل الخطاب برای جهان اسلام است و مسلمانان و کشورهای اسلامی دنیا باید در برابر جنایات آل سعود واکنش لازم را نشان دهند.
او افزود: پیام ایشان با اقتدار بود و با تمام مستندات لازم، به مسائل بسیار مهمی اشاره کردند، دولت عربستان به جای اینکه حرمت و ارزش حرمین شریف را حفظ کند، کمال بی احترامی را به آنها و حتی زائران انجام می دهند که تاسف بار است.
سهرابی با اشاره به اینکه آل سعود به کمک آمریکا و اسراییل در حال فراهم کردن زمینه هلاکت امت اسلام هستند، اضافه کرد: عربستان سعودی دست نشانده استکبار جهانی است و به طور صریح با اسلام ناب مخالفت می کند و با صهیونیست ها همکاری کاملی دارد.
وی هدف غایی تروریست ها و در رأس آنها آمریکا و صهیونیسم در جهان و خاورمیانه را ایجاد تفرقه و دشمنی در بین مسلمانان و ناامن کردن بلاد اسلامی عنوان کرد و افزود: زشت و خشن جلوه دادن دین مبین اسلام در جهان یکی دیگر از اهداف شیاطین بزرگ است.
امام جمعه مهاباد به سکوت و عدم عذرخواهی عربستان سعودی نسبت به فاجعه منا اشاره و اضافه کرد: عدم عذرخواهی عربستان سعودی نشان دهنده وابستگی این دولت وهابی به صهیونیسم و استکبار جهانی است که یک امر دینی را دستاویزی برای تفرقه بین کشورهای اسلامی قرار داده است.
https://taghribnews.com/vdcaaynue49nyu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی