تاریخ انتشار۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱:۱۳
کد مطلب : 42438

دیدار دانشجویان و معلمان عمره گذار اهل سنت با نماینده بعثه رهبری در مدینه

نجف نجفی: معلمی سازنده ترین شغل هاست
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره در دیدار جمعی از دانشجویان و معلمان عمره گزار اهل سنت گفت : مدینه منوره بزرگترین مدرسه اسلامی است.
خبرگزاری تقریب (تنا):

حجت السلام نجف نجفی روحانی افزود: این شهر بخش بزرگی از تاریخ اسلام و بسیاری از درس های اساسی از اسلام را در خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اول معلم خود خداوند تبارک و تعالی است و همه ی انبیای الهی (ص) و ائمه (س) برای معلمی درجامعه منصوب و برگزیده شدند . معلمی سازنده ترین شغل هاست و از این رو با ارزش ترین مشاغل هم می باشد. 

نجف نجفی اظهار داشت: اثر کار معلمی ماندگار است . این حرفه ممکن است از نظر مادی درآمدی را برای فرد شاغل نداشته باشد ، ولی اثر معنوی آن تا همه ی زمانها و نسل در نسل باقی است. 

این استاد حوزه و دانشگاه ، " معلم " را فردی توصیف کرد که بنا بر احادیث و روایات شایسته احترامات خاصه می باشد و بر دانش آموخته تکلیف است که همواره احترام او را حفظ کند. 

وی تصریح کرد : خدا قبل از آنکه از جاهل تعهد بگیرد که برود یاد بگیرد - یعنی اهمیت علم آموزی - به معلم گفته است برو یاد بده؛ که این خود نشانه اهمیت شغل معلمی و تعلیم است. 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره ، تربیت را مقدم بر تعلیم دانسته و ادامه داد : آنچه در جامعه به آن نیاز داریم انسان دانشمند و عالم متعهد است و چنین فردی تجلی اسمای الهی خواهد بود . 

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با گرامی داشت یاد و خاطره سرلشگر پاسدار شهید شوشتری که جاهلان نادان و کوتاه فکر او و شماری از حافظان مرزهای شرقی کشور و علما و بزرگان منطقه را دوسال پیش دریک عملیات تروریستی درمنطقه "پیشین " استان سیستان و بلوچستان به شهادت رساندند ، و اشاره به برخی خدمات آن شهید در دوره خدمت در استان منطقه و تلاشهای او در جهت وحدت امت اسلامی گفت: شما باید شهید شوشتری ها را تربیت کنید. کسانی که دردشان درد مردم ، غمشان اسلام ، و عشقشان کشورشان باشد. شوشتری برای یک مذهب نبود ، اهل سنت هم شوشتری های زیادی دارد .
https://taghribnews.com/vdcaayny.49nue15kk4.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی