تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : 54813

ظرفیت های اقتصادی امت اسلامی بی نظیر است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اهمیت سازمان همکاری اسلامی برای صلح، همکاری و توسعه افزایش یافته است ،گفت: جامعه اسلامی به صلح، آرامش و مدرنیزاسیون علمی و توسعه فناوری نیاز دارد.
 "علی اکبر صالحی" در سی و هشتمین اجلاس وزرای امور خارجه عضو سازمان کنفرانس اسلامی (همکاری اسلامی) افزود : امت اسلامی با چالش های جدی در جهان به شدت در حال تغییر روبروست و سازمان همکاری اسلامی تنها ساختاری است که نقش سازمان ملل دنیای اسلام را در متحد کردن ۵۷ کشور در چهار قاره ایفا می کند.

وزیر امور خارجه ایران گفت : ظرفیت های اقتصادی امت اسلامی بی نظیر است و باید تلاش های خود را برای توسعه مکانیزم موثر برای همکاری، کمک متقابل و تقویت توسعه متحد کنیم.

وی افزود : طرح تجارت موثر و سرمایه گذاری های فناوری و برنامه های آموزشی و اجتماعی باید به خوبی در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اجرا شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: تروریسم یک تهدید جهانی است و نابودسازی آن به رویکرد مورد توافق بین المللی نیاز دارد.

صالحی افزود: برخورد گزینشی و دوگانه با تروریسم، اعتماد و همکاری بین المللی در مبارزه جهانی با این تهدید را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت : پرداختن به موضوع تروریسم در تمامی اشکال و مظاهر آن نیازمند توجه به عوامل ریشه ای آن به ویژه تهاجم و اشغال خارجی است و عراق و افغانستان از کشورهایی هستند که از تروریسم ناشی از اشغال خارجی رنج می‌برند.

وزیر امور خارجه ایران وجود هزاران سلاح هسته ای در جهان و تهدید به استفاده از این سلاح ها علیه کشورهای فاقد سلاح هسته ای را تهدیدی دانست که همچنان بشریت را به طور اعم و کشورهای اسلامی را به طور خاص تهدید می کند.

صالحی افزود: از زمان ظهور این سلاح های مخوف ، جامعه بین المللی هدف خلع سلاح را به عنوان یک موضوع دارای اولویت بالا پیگیری کرده است.

وی اظهارداشت: به دلیل اجتناب سیستماتیک کشورهای هسته ای برای درگیر شدن در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای ، متاسفانه جهان امروز در سایه تهدید هسته ای بسر می برد.
https://taghribnews.com/vdcaeanm.49ny615kk4.html
مرجع : IRIB
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی