تاریخ انتشار۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 208337
رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم مازندران:

برجام باید جهشی برای انسجام و سکویی برای نشاط اقتصادی و اشتغال باشد/ هنوز وظیفه دولت در قبال فاجعه منا به پایان نرسیده است

رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم مازندران در ساری اعلام کرد که دولت تا پایان هفته جاری بسته ای را ارائه می دهد که تحرک قابل ملاحظه ای را در شش ماه آینده در اقتصاد کشور بوجود خواهد آورد.
برجام باید جهشی برای انسجام و سکویی برای نشاط اقتصادی و اشتغال باشد/ هنوز وظیفه دولت در قبال فاجعه منا به پایان نرسیده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی  روز دوشنبه با اشاره به اینکه "پیروزی در انقلاب، دفاع مقدس و موضوع هسته ای نتیجه تاسی به فرهنگ محرم و عاشورا بود"، گفت: امروز باید برجام وسیله ای برای انسجام ملت و سکویی برای جهش اقتصادی جوانان غیور ایران اسلامی باشد و ما در ماههای آینده با رفع تحریم ها،  نشان می دهیم که ملت ایران پیروز صحنه است.
 
رییس جمهوری با اشاره به اینکه "امروز در فرصت پسابرجام هستیم و نیاز به اتحاد ، انسجام و همدلی داریم"، اظهارداشت: هدف و مسیر همه ما یکی است و ما همانطور که توانستیم با ایثار، استقامت و ایستادگی در دفاع مقدس از حق ملت ایران دفاع کنیم، امروز هم توانستیم با زبان منطق و دیپلماسی در برابر قدرتهای جهان ایستادگی و استقامت کنیم و این ملت توانست به یک توافق غرور آفرین با قدرتهای جهان و سازمان ملل متحد دست یابد.
 
دکتر روحانی  با قدردانی از مجلس شورای اسلامی که کلیات طرح برجام را طبق خواست ملت ایران تصویب کرد، اظهارداشت: برجام باید جهشی برای انسجام و سکویی برای نشاط اقتصادی و اشتغال باشد و در فضای پس از توافق ما نیاز بیشتری به اتحاد و همبستگی داریم ؛ انتقادها قابل احترام است اما رای اکثریت طبق قانون اساسی باید محترم باشد.
 
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه "رضایت نمی دهم کالای مورد نیاز مردم به خاطر تحریم، گران وارد شود"، تصریح کرد: هیچکس حق ندارد از جیب مردم شعار بدهد، هر کس می خواهد شعار بدهد از زندگی فقرا و محرومین شعار ندهد . ما با دنیا با شهامت و قدرت مذاکره کردیم و تمام حقوقمان را در این مذاکره گرفته ایم.غرب و شرق برای ما فرقی نمی کند اساس حرکت ما در این مذاکرات، رفاه ملت ایران، حفظ منافع ، مصالح  و رونق کشورمان بود.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز به همت شما مردم و تلاش دولت و دیپلمات‌های کشور و تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری، در فضا و عرصه جدید قدم گذاشته‌ایم، گفت: ما توانستیم همانطور که در دفاع مقدس با ایثار و ایستادگی از خط خود دفاع کنیم در عرصه مذاکرات نیز با زبان منطق در مقابل قدرت‌های جهان ایستادگی کرده و به یک توافق غرور‌آفرین دست یابیم.
 
رییس جمهوری با تقدیر و تشکر مجدد از مقام معظم رهبری به دلیل حمایت‌های ایشان از آغاز مذاکرات تاکنون، اضافه کرد: دولت همواره و تا دستیابی به همه اهداف بلند کشور به حمایت‌های مقام معظم رهبری نیاز خواهد داشت.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه کشور ایران متعلق به مردم بزرگوار آن است و این مردم بودند که همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس مسیر حرکت کشور را انتخاب کردند، اظهار داشت: امروز نیز این مردم بودند که مسیر تعامل قدرتمند و نرمش قهرمانانه با دنیا را انتخاب کردند.
 
رییس جمهوری تصریح کرد: امروز و در فرصت پساتحریم و پسابرجام بیش از پیش به انسجام نیاز داریم. اگر توانستیم در برابر دنیا به توفیقات بزرگی دست یابیم، ناشی از رهبریت با درایت مقام معظم رهبری، مقاومت مردم و غیرت و کاردانی دیپلمات‌های کشورمان بود و قطعاً تاریخ در آینده خواهد گفت که ملت ایران در این مقطع تاریخی چه کار بزرگی را به ثمر رساند.
 
دکتر روحانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه برجام نباید فاصله‌ای بین بخش‌های مختلف مردم ایجاد کند، چرا که همه ما مسیر و هدف واحدی داریم، خاطر نشان کرد: اینکه برخی نسبت به برجام منتقد باشند اشکالی ندارد اما ما در قانون اساسی مسیر دمکراسی را برگزیده‌ایم و همواره در همه مباحث آنچه مورد نظر اکثریت مردم بوده معیار ادامه حرکت ما بوده است.
 
رییس جمهوری با بیان اینکه امروز برجام باید سکویی برای جهش اقتصادی کشور باشد، گفت: به حول و قوه الهی در ماه‌های آینده با رفع تحریم‌ها نشان خواهیم داد که ملت ما پیروز عرصه مذاکرات بوده است. همواره به ملت بزرگ و غیورمان که در برابر مشکلات و تحریم‌ها با مردانگی و رشادت ایستادگی کردند، افتخار می‌کنیم و در ماه‌های پیش رو با رفع تحریم‌ها دست در دست یکدیگر کشور را به پیش خواهیم برد.
 
دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط سختی که ناشی از کاهش قیمت نفت بود، حتی کشورهای ثروتمند و نفت‌خیز منطقه به زانو درآمده‌اند، گفت: اینکه می‌بینید یکی از کشورهای ثروتمند منطقه با جمعیت اندک و صدور روزانه 10 میلیون بشکه نفت، مجبور می شود 75  میلیارد دلار از ذخایر خود برداشت ‌کند تا بتواند خود را در ادامه سال جاری اداره نماید، نشان‌دهنده عمق مشکلی است که بوجود آمده، هر چند که این کشور خود باعث بوجود آمدن چنین وضعی شده است و به عبارتی آنها که در مورد قیمت نفت چاه کندند، خود به چاه افتادند.
 
رییس جمهوری گفت: ما البته در شرایط تحریم و سختی،  آرامش خود را حفظ کرده و دولت توانست با همراهی ملت راه خود را به پیش ببرد و در همین شرایط، تورم را نیز کاهش دهد و  دولت تا پایان هفته جاری بسته‌ای را ارائه خواهد کرد که با اجرای آن تحولی چشمگیر در عرصه اقتصاد کشور بوجود خواهد آمد و این در حالی است که هنوز شرایط تحریم پابرجاست.
 
رییس شورای عالی امنیت ملی با رد برخی سخنان درباره انگیزه دولت از مذاکرات هسته ای تصریح کرد: ما همواره به دنبال منافع و مصالح کشورمان بودیم و آنچه مهم است رونق اقتصاد و اشتغال جوانان است. به عنوان نماینده شما مردم نمی‌توانم رضایت دهم بخاطر تحریم هر جنسی که وارد کشور می‌‌شود، حداقل 20 درصد هزینه اضافی از جیب مردم داشته باشد. هر کس می‌خواهد شعار بدهد باید از جیب و زندگی خودش شعار بدهد نه از زندگی و جیب مردم و محرومین.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه ما با جرأت و قدرت با دنیا مذاکره و حقوق‌مان استیفا کردیم، تصریح کرد: از مردم می‌خواهم برخی سخنان را نشنیده بگیرند تا در فرصت‌های بعدی و به موقع جواب مفصل و کامل به آنها بدهم. چه کسی است که از افتخار و غرور ملت و از رفع تحریم‌ها ناراحت است؟ والله بدانید که با رفع تحریم‌ها شما نیز منتفع خواهید شد و نیازی نیست که نگران باشید. مطمئن باشید که دکان شما نیز کساد نخواهد شد و اساسا رفع تحریم ها کاسبی هیچ فردی را کساد نخواهد کرد.
 
رییس جمهوری با بیان اینکه اساس حرکت ما در مسیر مذاکرات تأمین رفاه ملت و ایجاد رونق در عرصه علم و اقتصاد کشور بود، در واکنش به تشویق‌های مردم و شعار "روحانی، روحانی  دوستت‌ داریم"، گفت: اظهار علاقه شما در واقع اظهار علاقه  به خادم و سرباز کوچک ملت است و همه ما به ایران افتخار می‌کنیم و به آینده رشد و توسعه کشور امیدواریم.
 
دکتر روحانی افزود: ما در مذاکرات به دنبال جذب سرمایه و تکنولوژی به کشور بودیم و همین‌ امروز نمایندگان 50 شرکت بین‌المللی میهمان تهران هستند و نمایندگان صدها شرکت بین‌المللی در تهران و سایر استان‌ها در حال رفت و آمد و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند.
 
رییس جمهوری تصریح کرد: ما براساس اصول سیاست‌های اقتصادی و طبق خواست مقام معظم رهبری در راستای تأمین منافع ملت به دنبال جذب سرمایه و تکنولوژی هستیم و در این راستا به دنبال رفع محدودیت‌ها در مناسبات بین‌المللی کشور می‌باشیم.
 
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت به خانواده‌های حاجیان مازندرانی که در فاجعه منا جان باختند ، اظهارداشت: همدردی و همدلی همه مردم ایران با خانواده‌های حاجیان درگذشته و از سوی دیگر موضع‌گیری قاطعانه مقام معظم رهبری در پی این حادثه و تلاش دولتمردان ما برای پیگیری ماجرا حقیقتاً قابل تقدیر است اما هنوز وظیفه دولت در قبال این رخداد به پایان نرسیده و حتماً تلاش‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک خود را برای روشن شدن همه ابعاد این حادثه غم انگیز بکار خواهیم گرفت.
 
رییس جمهوری همچنین به فرا رسیدن ماه محرم اشاره کرد و با بیان اینکه ما اسلام و انقلاب اسلامی را از این ماه داریم، فرهنگ محرم را فرهنگ نجات‌بخش بشریت عنوان کرد و تصریح کرد که ان‌شاء الله امام حسین(ع) نجات‌بخش ما در این دنیا و در آخرت باشد.
 
رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود نیز مازندران را پرچمدار حکومت علوی در طول تاریخ معرفی کرد و گفت: مردم این دیار همواره یار علویان بوده و در طول مبارزات انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس نقشی تأثیرگذار در کنار ملت ایران ایفا کرده‌اند.
 
دکتر روحانی مازندران را سرزمین عالمان، بزرگان و مراجع عالیقدری چون حضرات آیات، جوادی آملی و حسن‌زاه آملی و شیخ‌فضل‌الله نوری‌ها، ذکر کرد و اظهار داشت: امروز روسای بزرگوار دو قوه کشور نیز تعلق به این استان دارند و از سوی دیگر مازندران افتخارات بی‌نظیری در عرصه ورزش برای کشور آفریده، علاوه بر آنکه جویبار به عنوان پایتخت کشتی در این استان قرار دارد، 332 قهرمان مدال‌آور و افتخار آفرین کشور نیز از این خطه در عرصه ورزش کشور معرفی شدند.
https://taghribnews.com/vdcaeanu049nwe1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی