تاریخ انتشار۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 196737

مخالفان دولت باردیگر در لندن به خیابان می آیند

تنا-لندن
مخالفان دولت گفته اند که همه عزم خود را جزم خواهند کرد تا دولت را وادار به عقب نشینی از سیاست های خود کنند.
مخالفان دولت باردیگر در لندن به خیابان می آیند
مخالفان سیاست های ریاضت اقتصادی دولت محافظه کار بریتانیا هفته آینده باردیگر در سراسر این کشور اعتراض خیابانی خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ،جورج آزبورن وزیر اقتصاد وخزانه داری انگلیس اعلام کرد چهارشنبه آینده لایحه ای را درمورد بودجه با هدف اجرای برنامه های جدید ریاضت اقتصادی به دولت خواهد برد که براساس آن 12 میلیارد پوند از بودجه های رفاهی واجتماعی کاسته خواهد شد. طی چهارماه گذشته این دومین بار است که دولت انگلیس بودجه ای را با هدف کاهش خدمات رفاهی به اجراء می گذارد.

همزمان اتحادیه های کارگری ،کارکنان دولت واتحادیه های دانشجویی هم اعلام کرده اند که در همان روز در تمام شهرهای بریتانیا اقدام به تجمع اعتراض آمیز خواهند کرد.

در لندن قرار است چهارشنبه آینده گروههای مخالف دولت دیوید کامرون با شعار آنها "رفاه، نه جنگ" مقابل پارلمان تظاهرات کنند. مخالفان دولت گفته اند که همه عزم خود را جزم خواهند کرد تا دولت را وادار به عقب نشینی از سیاستهای خود کنند.
گروههای صلح طلب و ضدجنگ نیز همچون گذشته حمایت خود را از تجمع های اعتراضی علیه سیاست های دولت محافظه کار اعلام کرده اند. آنها معتقدند، دولت انگلیس باهدف گسترش سیاستهای نظامی خود در دنیا به سیاست ریاضت اقتصادی روی آورده است.

از جمله برنامه های نظامی دولت کامرون تغییر سیستم زیردریایی اتمی موسوم به ترایدنت است که گفته می شود حدود 100 میلیارد پوند هزینه خواهد داشت.
این سیستم درمنطقه اسکاتلند مستقر است و مخالفان زیادی هم دارد .بسیاری از سازمان های مردمی از جمله سازمان مبارزه با سلاح های هسته ای در انگلیس خواهان برچیده شدن این سیستم زیر دریایی اتمی هستند.
 
https://taghribnews.com/vdcaein6049no01.k5k4.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی