تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۸
کد مطلب : 196430

آداب و رسوم مسلمانان هند در ماه رمضان

سفره‌های افطار و سحر مسلمانان هند با غذاهای خاصی به نام «غنجی» همراه است كه از برنج، گوشت، آب و مواد دیگر درست می‌شود. سحرخوان نیز در هند نقش برجسته‌ای دارد كه پیش از نماز صبح مردم را از خواب بیدار و با به‌پایان رسیدن ماه رمضان از آنها هدیه دریافت می‌كند.
آداب و رسوم مسلمانان هند در ماه رمضان
 ماه رمضان درمیان مسلمانان هند هم حال و هوای خاص خودش را دارد. هندی ها، از اواخر ماه شعبان با روزه های مستحبی به استقبال ماه رمضان می روند و شروع به آذین بندی خانه ها و محله هایشان می کنند.

 آنها مساجد و گلدسته ها را غبار روبی می کنند، با همان سنت های باشکوه گل آرایی که پای ثابت جشن های هندی است، تزئین می کنند و به کلاس های قرآنشان با چراغانی، رونق بیشتری می دهند.

 در این ایام مساجد مملو از نمازگزار می‌شود. سفره‌های افطار و سحر مسلمانان هند با غذاهای خاصی به نام «غنجی» همراه است كه از برنج، گوشت، آب و مواد دیگر درست می‌شود. سحرخوان نیز در هند نقش برجسته‌ای دارد كه پیش از نماز صبح مردم را از خواب بیدار و با به‌پایان رسیدن ماه رمضان از آنها هدیه دریافت می‌كند.
 
مسلمانان هند در دهه آخر ماه رمضان سنت اعتكاف را برگزار و بر شب قدر تاكید بسیاری می‌كنند. آنها در شب بیست و هفتم ماه مبارك رمضان برای قرائت فاتحه اموات به قبرستان می‌روند و برای آنها قرآن می‌خوانند.

در شب قدر عده‌ای از جوانان به كوچه‌ها و خیابان‌ها می‌روند و درهای خانه‌ها را زده و آنها را برای احیای ماه مبارك رمضان صدا می‌كنند و قداست این ماه را یادآور می‌شوند.
 
مسلمانان هند در جمعه آخر ماه مبارک رمضان که "جمعه وداع" گفته می شود به بزرگترین مسجد شهر حیدرآباد که مسجد مکه نامیده می شود، می روند و عبادت می کنند.
https://taghribnews.com/vdcaein6w49noy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی