تاریخ انتشار۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰:۰۲
کد مطلب : 180130
آیت الله اراکی:

اهانت به رسول اکرم(ص) اهانت به کل بشریت است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه وجود نبی مکرم اسلام وهویت وی اساس جامعه بشری است، گفت: شخصیت رسول اکرم (ص) مساوی با عدل و عین حق است.
اهانت به رسول اکرم(ص) اهانت به کل بشریت است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه پنج شنبه با حضور در حوزه ثقلین در قم طی سخنانی در جمع طلاب این حوزه با ذکر آیه شریفه : قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ * لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِذَلِكَ أُمِرْتُ وَأَنَاْ أَوَّلُ الْمُسْلِمِينَ «بگو نماز من و قربانی من و زندگی من و مرگ من برای خدا آن پروردگار جهانيان است* او را شريکی نيست به من چنين امر شده است ، و من از نخستين مسلمانانم » به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مرتکبین به جرم، تاوان جرم خود را خواهند پرداخت، اظهار داشت: اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام یک جنایت جدیدی در تاریخ بشر است که مرتکبین آن تاوان این جنایت بزرگ را پرداخت خواهند کرد.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه رسول اکرم(ص) بنیانگذار هویت اسلامی است اظهار داشت: هویت رسول اکرم (ص) هویت عدل و صراط مستقیم است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه وجود نبی مکرم اسلام وهویت وی اساس بشری است، گفت: شخصیت رسول اکرم (ص) مساوی با عدل و عین حق است.

وی با اشاره به اینکه اهانت به رسول اکرم(ص) اهانت به کل بشریت است اظهار داشت: احترام به هویت بشر، رمز ثبات و دوام جامعه بشری است.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «يُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» هرچه در زمین و آسمانهاست همه به تسبیح و ستایش خدا مشغولند که ملک هستی و ستایش عالم برای اوست، اظهار داشت: وجود اساس هستی برای اطاعت خداوند است.

وی در پایان تأکید کرد: فرانسوی ها و اروپاییان که به پیامبر اسلام اهانت کرده اند منتظر تاوان این حرکت خود باشند.
https://taghribnews.com/vdcaewn6w49na61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی