تاریخ انتشار۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 260636
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با علمای اهل سنت:

دشمن به دنبال هدایت جوانان به سمت افراطی‌گری است/باید نسبت به اختلاف میان مذاهب اسلامی هوشیار باشیم

یکی از مراجع تقلید گفت: دشمن نفوذ در میان جوانان را به صورت ویژه دنبال می‌کند تا بتواند آنها را به سمت افراطی‌گری یا دوری از اسلام هدایت کند به همین علت باید فرزندان خود را از کودکی با نماز و مسجد آشنا کرده و مراقب باشیم که آنها تسلیم دشمن نشوند.
دشمن به دنبال هدایت جوانان به سمت افراطی‌گری است/باید نسبت به اختلاف میان مذاهب اسلامی هوشیار باشیم
به گزارش خبرنگار تقریب از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر روز یکشنبه در دیدار با جمعی از علمای برجسته اهل سنت با اشاره به وجود اتحاد مطلوب میان شیعه و سنی در نقاط مختلف ایران تصریح کرد: با وجود علمای شیعه و سنی آگاه در هیچ نقطه‌ای از کشور پیروان مذاهب با یکدیگر مشکلی ندارند چرا که این علما به خوبی می‌دانند که اختلاف سم خطرناکی برای همه است.

وی از نادانی و جهل به عنوان سرچشمه اختلاف نام برد و افزود:‌ با وجود علم و آگاهی اختلاف بی‌معناست؛ ایران اسلامی در شرایط کنونی در جزیره‌ای پر از تلاطم قرار دارد اما مردم و مسؤولان کشور وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و با مشکل خاصی مواجه نیستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد درگیری میان کشورهای مسلمان هستند، تصریح کرد: آنها در این مسیر به دنبال این هستند تا بدون اینکه هزینه کنند کشورهای مسلمان را به جان یکدیگر انداخته و نفوس را تلف کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی کنار گذاشتن اختلاف را راهکار اصلی پیشرفت و تعالی دانست و عنوان کرد: نتایج ایجاد صلح میان مسلمانان و جهاد یکسان است به همین علت پاداش مجاهد در راه خدا با پاداش فردی که صلح را در میان مسلمانان گسترش می‌دهد، برابر است.

وی خاطرنشان کرد: نظام استکباری انگلستان با استفاده از ایجاد تفرقه میان مذاهب و ادیان توانست بر مردم هندوستان حکومت کند و در این مسیر از هیچ اقدامی برای دنبال کردن اهداف خود کوتاهی نکرد و مردم هند را به جان یکدیگر انداخت.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه باید نسبت به اختلاف میان مذاهب اسلامی هوشیار باشیم، عنوان کرد: فرعون نیز میان بنی‌اسرائیل و دیگر قوم‌ها اختلاف انداخت به همین علت توانست بر تخت پادشاهی حکومت کند؛ در شرایط کنونی نیز باید بیدار و نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه باشیم.

وی مقابله با تفرقه را اقدامی خداپسندانه خواند و ادامه داد: دشمن در شرایط کنونی از روش‌های مختلف برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی استفاده می‌کند اما جامعه اسلامی باید با نگاه به احادیث و روایات وحدت خود را به صورت مستمر حفظ کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی به برخی از ویژگی‌های جزیره قشم اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این جزیره در ابعاد مختلف، علمای قشم رسالت‌های مهمی را بر عهده دارند که در انجام آنها نباید کوتاهی کنند.

وی با بیان اینکه علمای اهل سنت باید جوانان خود را مطابق افکار مورد نظر خود پرورش دهند، مطرح کرد:‌ دشمن نفوذ در میان جوانان را به صورت ویژه دنبال می‌کند تا بتواند آنها را به سمت افراطی‌گری یا دوری از اسلام هدایت کند به همین علت باید فرزندان خود را از کودکی با نماز و مسجد آشنا کرده و مراقب باشیم که آنها تلسیم دشمن نشوند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه فضای مجازی یک بلای بزرگ است، تصریح کرد: جوانان با حضور در فضای مجازی از نظر اخلاق، عقاید و اعمال تغییر منفی خواهند داشت به همین علت بنده در دیدارهای مختلف به مسؤولان تاکید کرده‌ام که فضای ناسالم مجازی را باید سالم کنند.
https://taghribnews.com/vdcaewnui49nii1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی