تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 167766

منطقه آزاد انزلی پایلوت طرح گردشگری حلال

منطقه آزاد انزلی با انعقاد تفاهم نامه ای با موسسه حلال جهانی به عنوان پایلوت طرح گردشگری حلال انتخاب شد.
منطقه آزاد انزلی پایلوت طرح گردشگری حلال
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، این تفام نامه روز دوشنبه به امضای "رضا مسرور" رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و "عبدالحسین فخاری" دبیر کل موسسه حلال جهانی رسید.

موسسه جهانی حلال در سال ۲۰۰۷ به منظور گسترش فرهنگ حلال تاسیس شد و پس از تصویب استاندارد غذای حلال توسط سازمان همکاری های اسلامی در سال ۲۰۱۰ فعالیت های خود را به بخش های جدیدی از تبیین ˈعلم حلالˈ، ˈمقررات حلالˈ و ˈاخلاق حرفه ای حلالˈ توسعه بخشید.

سازمان همکاری های اسلامی شامل ۵۷ کشور اسلامی است که موسسات مختلفی از جمله بانک توسعه اسلامی، اتاق بازرگانی وصنایع اسلامی و مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی تحت نظارت آن فعالیت می کنند.

موسسه حلال جهانی وابسته به مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی است و فعالیت های خود را در زمینه ˈفرهنگ سازی حلالˈ، ˈاستاندارد سازی حلالˈ، ˈمقررات سازی حلالˈ، ˈساختار سازی حلالˈ و ˈتجاری سازی حلالˈ در بخش های غذایی، دارویی، آرایشی- بهداشتی، پوشاک و خدمات حلال برنامه ریزی کرده است.

موسسه حلال جهانی دارای دو کمیته فقهی و علمی است که موسسه را در امر مبانی حلال از نظر انطباق با موازین شرعی و روش های علمی کمک می کنند.

در بخش اداری و تجاری این موسسه اسلامی دو نهاد دیگر به نام "انجمن دارندگان نشان حلال" و "کنسرسیوم حلال" خدمات خود را در زمینه تدوین مقررات و استاندارد های حلال به موسسه ارایه می کنند.

تفاهم نامه همکاری میان موسسه حلال جهانی و منطقه آزاد انزلی در شش ماده با هدف افزایش فعالیت های اقتصادی از طریق همکاری و تعامل با سایر بخش های بازرگانی کشور و به منظور نیل به ایجاد شرایط آرمانی برای صادرات و واردات انواع خدمات و محصولات حلال به همراه استقرار استاندارد گردشگری حلال میان دو سازمان منعقد شده است.

فراهم کردن بستر مناسب جهت نظارت بر صادرات و واردات محصولات براساس استاندارد حلال سازمان همکاری های اسلامی(OIC)، همکاری به منظور ایجاد دفتر نمایندگی موسسه حلال جهانی در منطقه آزاد انزلی و ارایه تسهیلات و مشوق ها برای سرمایه گذاری در تولید و صادرات محصولات حلال از جمله تعهدات سازمان منطقه آزاد انزلی برای اجرایی کردن این تفاهم نامه همکاری است.

اهتمام کنسرسیوم صادراتی حلال در جهت انجام صادرات محصولات حلال از طریق منطقه آزاد انزلی، معرفی قابلیت ها و ظرفیت های این منطقه به حدود یک هزار شرکت تولیدکننده محصولات حلال در سطح جهان و استقرار استاندارد گردشگری حلال و تلاش به منظور جذب گردشگر در این منطقه از جمله تعهدات موسسه حلال جهانی در این تفاهم نامه همکاری است.

همچنین افزایش سهم بازار از طریق توسعه بازار، افزایش درآمد برای طرفین از طریق ظرفیت های حلال کشور، همبستگی کشورهای اسلامی از طریق استقرار استاندارد حلال جهانی، استفاده از مزایا و معافیت های قانونی منطقه آزاد انزلی برای صنایع اصلی و جانبی وابسته به محصولات حلال (تولید، پرورش، بسته بندی و ...) در منطقه و گسترش همکاریها از طریق توسعه صنعت حلال بین کشورهای همجوار از جمله مزایای اجرای تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد انزلی و موسسه حلال جهانی است.

دریای خزر و سواحل ماسه ای، تالاب زیبای انزلی از مهمترین جاذبه های گردشگری این منطقه آزاد تجاری است.

نزدیکی منطقه به شهرک ماسوله، قلعه رودخان، لاهیجان و جنگل های هیرکانی در غرب استان دیگر جاذبه هایی است که گردشگران به راحتی می توانند از آن بهره ببرند.

آب و هوای مناسب، نزدیکی به پایتخت، نزدیکی به فرودگاه بین المللی، نزدیکی به کشورهای حاشیه خزر، امکان ورود اتباع خارجی از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز مناطق آزاد بدون نیاز به صدور روادید قبلی، فروش و اجاره زمین به سرمایه گذاران داخلی و اجاره زمین به سرمایه گذاران خارجی از جمله مزایای این منطقه است.
https://taghribnews.com/vdcai0n6i49ni01.k5k4.html
مرجع : سازمان منطقه آزاد انزلی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی