تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 213566

پایگاه اینترنتی «دایره المعارف فرق اسلامی» رونمایی شد

همزمان با ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پایگاه اینترنتی «دایره المعارف فرق اسلامی» با حضور یادگار امام و برخى از اساتید رشته فرق اسلامى رونمایی شد. این پایگاه اینترنتی بیش از4700 صفحه محتوای اصلی دارد.
پایگاه اینترنتی «دایره المعارف فرق اسلامی» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در این دانشنامه اینترنتی که با بهره گیری و بر پایه کتاب «فرهنگ جامع فرق اسلامی» نوشته حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی راه اندازی شده است، بیش از دو هزار و پانصد فرقه به همراه بیش از پانصد شخصیت تأثیرگزار در حوزه فرقه و فرقه شناسی معرفی شده است.

در مراسم افتتاح پایگاه دایره المعارف فرق اسلامی، دکتر مهدی انصاری مدیر این سایت ضمن ارائه گزارشی، به توضیح امکانات و دسترسی های آن پرداخت و گفت: در این پایگاه امکان عضویت و شرکت در بحث ها زیر نظر ویراستاران علمی سایت برای مخاطبان امکان پذیر خواهد بود.

وی هدف از راه اندازی پایگاه اینترنتی فرق اسلامی را حرکت به سوی پوشش تخصصی و پژوهشی فرق اسلامی و ایجاد فضایی برای تبادل نظر و ارائه پژوهش های نو توسط محققان در این حوزه ذکر کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محب الرحمن مدیر محتوای سایت در سخنانی نقطه تمایز این پایگاه اینترنتی را معرفی منصفانه مذاهب اسلامی ذکرکرد و افزود: در این دایره المعارف حدود 2500 فرقه و مذهب به دور از جانبداری معرفی شده است که این رویکرد باعث می شود پژوهشگران عاری از هرگونه تعصب، پژوهش های جدید خود را به سایت اضافه نموده و به جامعیت دانشنامه کمک کنند.

وی گفت: دایره المعارف فرق اسلامی را به دلیل معرفی همه مذاهب و به ویژه مذهب شیعه، می توان یک سایت تبلیغی هم دانست که علاقه مندان با مطالعه آن می توانند صراط مسقیم را تشخیص دهند.

محب الرحمن افزود: این پایگاه اینترنتی بیش از 4700 صفحه محتوای اصلی دارد که در آن 2519 فرقه و حدود 600 شخصیت حوزه فرقه پژوهی در آن معرفی شده است.

وی یادآور شد: در این پایگاه 700 منبع علمی(اعم از کتاب و مقاله) و حدود 800 مکان مرتبط با فرق گوناگون معرفی شده است.

محب الرحمن یادآور شد: در جریان تأسیس این پایگاه متن کتاب «فرهنگ جامع فرق اسلامی» بارگذاری شده تا در دسترس محققان و پژوهشگران قرار گیرد؛ همچنین امکان اضافه کردن منابع و مقالات جدید و توسعه دادن به آنها نیز در سایت وجود دارد.

پایگاه اینترنتی دایره المعارف فرق اسلامی به آدرس www.wikiferaq.org در دسترس مخاطبان است.
https://taghribnews.com/vdcaienui49n6m1.k5k4.html
مرجع : جماران
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی