تاریخ انتشار۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۶
کد مطلب : 265767
مفتی مصر:

تهدید وحدت اسلامی به تهدید امنیت و ثبات ملت‌های منطقه و تقسیم جهان اسلام خواهد انجامید

مفتی مصرتاکید کرد که با وجود افزایش نقشه‌های تروریستی برای به قهقرا کشاندن جهان اسلام، این نقشه‌ها با شکست مواجه شده است.
تهدید وحدت اسلامی به تهدید امنیت و ثبات ملت‌های منطقه و تقسیم جهان اسلام خواهد انجامید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شوقی علام افزود: خطر بزرگی که امروز دامن‌گیر جهان اسلام شده مساله گسترش سازمان‌های تروریستی افراطی، افزایش درگیری‌ها و بحران‌های نژادی میان ملت‌ها و فراهم شدن بستر برای جنگ‌های داخلی میان مسلمانان است که هدف از تمامی این اقدامات چند دستگی در میان امت اسلامی است.
 
وی با بیان آنکه خطر تروریسم همگان را به وحدت و تشریک مساعی برای خاموش ساختن آتش فتنه افروزی‌ها دعوت می‌کند، گفت: اگر علمای اسلام در این عرصه که خود جهاد عظیمی است مشارکت فعال نداشته باشند پس چه کسی از امت اسلامی و جهان اسلام دفاع خواهد کرد؟
 
مفتی مصر ادامه داد: بی‌شک تهدید وحدت اسلامی به تهدید امنیت و ثبات ملت‌های منطقه و تقسیم منطقه اسلامی خواهد انجامید. اگر یک نگاه ساده به تحولات محیط اطراف زندگی خود بیندازیم به وضوح مشکلاتی که قومیت‌گرایی و تعصبات نژآدی به همراه داشته را مشاهده می‌کنیم.
 
علام با انتقاد شدید از بی‌توجهی برخی‌ افراد در دامن زدن به آتش اختلافات قومیتی و همراهی با گروهک‌های تروریستی در ایجاد بحران و تخریب جهان اسلام تصریح کرد: تعجب برانگیز است که برخی مساله وحدت امت اسلامی را نادیده انگاشته و خود را به مساله فتنه‌های طایفه‌ای مشغول می‌سازند. این اختلافات ادیان الهی و مردم منطقه را تهدید کرده و بهانه لازم را به تروریست‌ها برای تخریب بیشتر داده است.
 
https://taghribnews.com/vdcaimnu049ni01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی