تاریخ انتشار۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۸
کد مطلب : 265361
سرپرست گروه علوم قرآنی جامعه المصطفی گرگان:

مقابله با فقر و بیکاری مقصود اقتصاد مقاومتی واقعی است

سرپرست گروه علوم قرآنی جامعه المصطفی گرگان، گفت: مبارزه با فقر و بیکاری اگر به صورت پایدار و با استفاده از منابع و ثروت های ملی و بدست نیروهای خودی انجام شود نتیجه بخش خواهد بود.
مقابله با فقر و بیکاری مقصود اقتصاد مقاومتی واقعی است
«هاشم کوناتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: اینگونه مبارزه در کشورهایی که منابع و ثروت هنگفتی دارند ولی متکی به دول بیگانه هستند تحقق نخواهد یافت.

به گفته وی؛ اتکا به بیگانگان دردی از جامعه درمان نمی کند؛ زیرا با کوچکترین تحریم و فشار آنها، کشور وابسته فلج خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت جامعه المصطفی گرگان با اذعان بر اینکه تولیدات داخلی نیازمند توجه و حمایت مسئولان است، گفت: ترویج و تبلیغ کالاهای داخلی از صدا و سیما و رسانه های کشور، شناسایی و استفاده از توان نیروهای داخلی و رفع موانع تولید از جمله قاچاق کالا از راهکارهای اقتصاد مقاومتی است.

وی، افزود: نگاه عادلانه و یکسان مسئولان به همه نیروهای جامعه از لحاظ کمک اداری، مالی و علمی در این راستا موثر واقع می شود.

به گفته وی؛ همبستگی تنگاتنگ بین مراکز دانشگاهی و واحدهای تولیدی و صنعتی انگیزه های طرفین را برای کار و تلاش مستمر افزایش می دهد.

استاد علوم قرآنی جامعه المصطفی گرگان با اشاره به حدیث ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) که فرمود: «کاد الفقر ان یکون کفرا»، اظهار کرد: فقر در زندگی انسان عاملی منفی است که انگیزه قوی برای انجام کارهای زشت ایجاد می کند.

وی، ادامه داد: وجود فقر فردی یا
جمعی در جامعه حالت اضطرای تلقی شود و با اقدامات موثر همگان رفع شود.

به گفته وی؛ با برطرف نمودن فقر و بیکاری می توان از عواقب سوء آن در جامعه مصون ماند.

استاد کوناتی با اذعان بر اینکه سیاست ضد اسلامی و ضد ایرانی آمریکا ریشه دار است، ابراز کرد: این امر به ایدئولوژی و خوی استکباری آنها که خودشان را برتر از دیگران می پندارند بر می گردد.

وی، افزود: استکبار جهانی هر کشور دینی مثل ایران و یا هر کشور غیر دینی مثل کوبا را که مانعی بر سر راه اهداف شوم آنها باشد دشمن می دارند و برای ساقط کردن آن حکومت ها از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند.

سرپرست گروه علوم قرآنی جامعه المصطفی گرگان با تاکید بر مقابله هوشمندانه با سیاست های زیاده خواهانه ایالات متحده آمریکا، تصریح کرد: ضروری است کشورهای اسلامی و مستقل، در مجامع و سازمان های بین المللی از حقوق خود دفاع کنند و به دنیای غرب بفهمانند که همگان در برابر قوانین و منشورات جهانی یکسان بوده و از حقوق مساوی برخوردار هستند.

وی، ادامه داد: کشورهای اسلامی اقتصاد خودشان را با اتکا به نیروهای داخلی تقویت نمایند و به خاطر ضعف بنیه اقتصادی تن به خواسته های سلطه گران ندهند.

به گفته وی؛ تبلیغ دین در دنیای غرب از سوی دانشجویان و فرهیختگان کشورهای اسلامی نیز در گسترش ایدئولوژی اسلامی در جهان موثر است.

این استاد اهل کشور ساحل عاج، تقویت بینش فرهنگی و سیاسی کشورهای جهان سوم را راهکاری مناسب در مقابل توسعه طلبی غرب دانست و گفت: بسیاری از کشورهای عقب مانده بینش سیاسی و درک و تشخیص حق از باطل را ندارند و به همین خاطر فریب نقشه دشمن را می خورند.
 
https://taghribnews.com/vdcaimnu649nie1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی