تاریخ انتشار۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 189663
آیت الله اراکی در دیدار با شیخ شیخ عبدالامیر قبلان:

وحدت و تقریب؛ راه رهایی مسلمانان از مشکلات و بحران ها است

وحدت و تقریب؛ راه رهایی مسلمانان از مشکلات و بحران ها است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در لبنان به سر می برد در دیدار با "شیخ عبدالامیر قبلان" نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ وحدت جهان اسلام و همکاری بین مسلمانان تأکید دارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: دعوت به وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی سد محکمی در برابر دشمنان اسلام ، محافظت کننده امت اسلامی و تنها راه رهایی مسلمانان از مشکلات و بحران ها است.

شیخ قبلان و آیت الله اراکی درباره مسائل و امور جهان اسلام و تحولات در منطقه از جمله لبنان گفت وگو و بر ضرورت افزایش تلاش مسلمانان برای وحدت، همبستگی، همکاری و ایستادن در مقابل تروریسم صهیونیستی و تکفیری تاکید کردند.

دو طرف نسبت به خطر جنایات تکفیری های تروریست برای مخدوش کردن چهره اسلام ، کشتار بی گناهان ، ایجاد بحران در روابط مسلمانان و ترویج آموزه های جعلی هشدار دادند.

شیخ عبدالامیرقبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان نیز در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از مقاومت مشروع ضد صهیونیستی که برای نجات امت اسلامی و عربی از توطئه های استعماری صهیونیستی تلاش می کند، حمایت کرده است.

وی از اعراب و مسلمانان خواست تا با کنار گذاشتن اختلافات و یکپارچه کردن توان و نیروی خود درمقابل صهیونیست های اشغالگر فلسطین که برای نابودی و تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد فتنه در صفوف ملت های مسلمان توطئه می کنند، بایستند.

قبلان فلسطین را قطب نمایی برای تحرکات عربی و اسلامی خواند و از دولت ها و ملت های عرب و مسلمان خواست برای حمایت از ملت فلسطین تا دستیابی به همه حقوق عادلانه شان تلاش کنند.

 
https://taghribnews.com/vdcaion6e49nai1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی