تاریخ انتشار۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 169962

فلسطین عامل وحدت همه مسلمین است

تنا- اختصاصی
رئیس گروه دوستی پارلمان موریتانی اعلام کرد: علمای مسلمان باید طرح واضح و جامعی برای مقابله با جریان تکفیری و تفکر افراط گرایی که باعث تفرقه و تشتت در بین امت اسلام می شود، پایه ریزی کنند.
فلسطین عامل وحدت همه مسلمین است
"محمد ولد فال" رئیس حزب رفاه و رئیس گروه دوستی پارلمان موریتانی در حاشیه کنفرانس بین المللی "علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین"  در گفتگو با خبرنگار تقریب در خصوص نقش مؤسسات مذهبی در مبارزه با جریان تکفیری و پیروزی نهایی فلسطین گفت: بهتر است به جای اصطلاح مؤسسات مذهبی از مؤسسات دینی استفاده کنیم چرا که در واژه مذهبی نوعی طائفه گرایی و تعدد مذاهب نهفته است؛ لذا باید گفت که مؤسسات دینی نقش مهمی در این زمینه دارند چرا که جامعه اسلامی چه عرب و چه غیر عرب جامعه ای متدین است؛ این مؤسسات نقش مهمی در بیداری امت اسلام و نجات فرزندان آن از انحراف و تفکرات تکفیری و طائفه ای که باعث به وجود آمدن بسیاری از فتنه ها می شود، دارند.

وی افزود: آنچه که بین مسلمان را پیوند می دهد و آنان را به سمت هدف برتر به پیش می راند وحدت بین آنان است و منظور از هدف برتر، بنای امت اسلامی و آزادی مقدسات آن است.

محمد ولد فال در مورد راههای افزایش تقریب مذاهب و وحدت بین مسلمانان اظهار داشت: تقریب بین مذاهب تفکر خوبی است چرا که در راستای ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی عمل و موضع واحدی در برابر قضایای بزرگ اسلامی اتخاذ می کند.
وی در ادامه از میزبانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی به خاطر برگزاری این کنفراس و تلاشهایی که در راستای توحید تفکر اسلامی و مذاهب اسلامی بر اساس اصول واضح به کار می گیرد قدردانی کرد.

این عضو پارلمان موریتانی در مورد نقش علمای مسلمان در مبارزه با بحرانهای جهان اسلام تصریح کرد: علمای مسلمان از مذاهب مختلف اسلامی باید با تعامل و همکاری با  یکدیگر و با برگزاری کنفرانسها و سمینارهای این چنینی در سراسر دنیا، طرح واضح و جامع و مانعی برای مقابله با جریان تکفیری و تفکر افراط گرایی که باعث تفرقه و تشتت در بین امت اسلام می شود، پایه ریزی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه می توان با توطئه های موجود در جهان اسلام و از جنگ و خونریزیهای ناجوانمردانه کنونی جلوگیری کرد؟ اظهار داشت: امروز تنها کسی که از جنگهای موجود در کشورهای اسلامی سود می برد رژیم صهیونیستی است و متأسفانه درگیریها به جای اینکه با دشمن و به سمت دشمن باشد در بین خود مسلمانان است؛ بنابراین علمای اسلام و کلیه قدرتهای اسلامی و به خصوص ایران که نقش مهمی در این زمینه دارد باید در راستای توحید کلمه مسلمانان در مورد قضایای مربوط به آنان و مقابله با رژیم صهیونیستی و حامیانش و کسانی که در برابر جنایتهای این رژیم سکوت کرده اند و پرهیز از اختلافات ثانوی تلاش کنند.

محمد فال، در ادامه فلسطین را قضیه مشترک و اول همه مسلمانان و پیوند دهنده بین آنان و عامل وحدتشان برشمرد.

این عضو پارلمان موریتانی در پاسخ به این سؤال که نقش تکفیریها در اسلام هراسی چیست ؟ گفت:تکفیریها امروز کسانی که با آنها در عقیده مخالف هستند را می کشند و در پی اختلاف افکنی بین مردم هستند؛ با اینکه ادعای مسلمانی و سنی بودن دارنداما کاملا بر عکس راه و روش مسلمانان عمل می کنند و مسلمانان اهل سنتی که با آنان مخالف هستند را نیز می کشند تا تصویر بدی از دین اسلام به نمایش بگذارند و از آن به عنوان دین قتل و کشتار و آوارگی یاد کنند که در نتیجه بر ضد مسلمانان است و تناقض آشکاری با دین  اسلام و دین رسول خدا(ص)  که دین تسامح است و حتی با کل رسالتهای آسمانی دارد.
https://taghribnews.com/vdcaion6u49nio1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی