تاریخ انتشار۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 160169

کتاب فلسفه عرفان سیاسی منتشر شد

تنا
کتاب فلسفه عرفان سیاسی به قلم بهرام دلیر از سوی انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی چاپ و راهی بازار نشر شد.
کتاب فلسفه عرفان سیاسی منتشر شد
این کتاب بر آن است تا جلوه­های الهی عرفانی سیاست را برجسته کند و عرفان سیاسی را به عنوان یکی از گرایش‌های علوم سیاسی، مورد توجه قرار دهد، گرایشی که کمتر مورد توجه پژوهشگران و سیاست­ورزان قرار گرفته است.

اگر زوایای این گرایش علمی، خوب تبیین و تحلیل شود، می‌تواند موضوع و مسائل و رویکرد اندیشه­وران سیاسی را تغییر دهد؛ اگر قرنها بحث از «فیلسوف شاهی» بر مباحث و تاملات سیاسی سایه افکنده بود، در دانش عرفان و گرایش عرفان سیاسی، می­توان بحث از «عارف شاهی» یا «کامل شاهی» را مطرح کرد که در آن انسان کامل با رویکرد اخلاقی اجتماعی وارد جامعه و سیاست می شود و جامعه را به سوی هدایت و سعادت به پیش می برد.این کتاب، می تواند زمینه ساز گشایش گره­ها و آسیب‌های جدّیی گردد که در حوزه سیاست وجود دارد. اگر به طور جدی نظریه پردازان دانش سیاست، آموزه­های عرفانی را تحلیل و بررسی کنند و صاحبان قدرت آنها به اجراء در بیاورند، می‌توان برخی از دردها و بحران‌های پیچیده را درمان کرد.

کتاب فلسفه عرفان سیاسی ضمن بیان مقدمه در هفت فصل و خاتمه، سامان‌دهی شده است؛ فصل اول، به تبیین، اهمیت، چارچوب و روش تحقیق خواهد پرداخت. فصل دوم، مفاهیم و مؤلفه‌های اساسی عرفان سیاسی را تشکیل خواهد داد. فصل سوم: به مبانی هستی شناسی، انسان شناختی، معرفت شناختی و فرجام شناختی عرفان سیاسی می­پردازد. فصل چهارم، اهداف، غایات عرفان سیاسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. فصل پنجم، قلمرو عرفان سیاسی خواهد بود.فصل ششم، به بیان مسائل اساسی عرفان سیاسی و فصل هفتم، به الگوهای حکومتی انبیاء الهی به عنوان عارفان حقیقی، پرداخته است. خاتمۀ کتاب به نتایج فصول و برخی نکات به عنوان دستاورهای تحقیق اشاره خواهد کرد.

کتاب «فلسفه عرفان سیاسی» با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، ۲۶۰ صفحه و قیمت دوازده هزار و پانصد تومان منتشر شد.
https://taghribnews.com/vdcaiwn6o49ni61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی