تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 234563

ضرب و جرح فلسطینیان در مسجد الاقصی/ شرط رژیم صهیونیستی برای تحویل پیکر شهدا

نظامیان رژیم صهیونیستی تعدادی از فلسطینیان را در اطراف مسجدالاقصی مورد ضرب و جرح قرار دادند و زخمی کردند.
ضرب و جرح فلسطینیان در مسجد الاقصی/ شرط رژیم صهیونیستی برای تحویل پیکر شهدا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نظامیان رژیم صهیونیستی تعدادی از فلسطینیان در اطراف مسجد الاقصی را مورد ضرب و جرح قرار دادند و گلوله های پلاستیکی به سمت آنان شلیک کردند؛ فلسطینیان زخمی به بیمارستانی در جبل الزیتون در قدس منتقل شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنین به روستای "بنی نعیم" واقع در کرانه غربی رود اردن یورش بردند و اقدام به بازرسی خانه به خانه در این روستا کردند.

به گفته منابع امنیتی فلسطینی،‌ نظامیان اشغالگر همچنین به یک آزمایشگاه پزشکی در الخلیل حمله و ضمن از بین بردن وسایل آن، یک فلسطینی را نیز بازداشت کردند.

تعدادی از اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین در رام الله روز گذشته در دیدار با یک هیأت یونانی،‌ آنها را در جریان اوضاع اسفناک اراضی فلسطینی و تجاوزات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان قرار دادند.
نمایندگان فلسطینی در این دیدار همچنین اقدام فوری جامعه جهانی و کشورهای منطقه را برای واداشتن اسرائیل به بازگشت به فرآیند مذاکره خواستار شدند.

خبر دیگر اینکه، رژیم صهیونیستی تحویل پیکرهای شهدای فلسطینی به خانواده هایشان جهت تدفین را به تعیین و اعلام دقیق محل تشییع ودفن آنها مشروط کرده است.
روزنامه صهیونیستی ها آرتص با اعلام این خبر نوشت: پلیس این رژیم تنها مشروط بر این که محل دفن و تشییع این افراد را پیشاپیش اعلام کنند به آنها تحویل می دهد و بر این اساس هر خانواده باید شهید خود را احتمالا در جایی خارج از شهر یا محل اقامت خانواده تشییع و خاکسپاری کند.

این رسانه صهیونیستی اضافه کرد: "گیلعاد اردان" وزیر داخلی این تصمیم را تأیید کرده و این شرط به سایر شرایط پیشین برای بازپس دادن پیکرها افزوده شده است.
این تصمیم به دلیل کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن سه نفر دیگر در پی یورش پلیس رژیم به تشییع جنازه یکی از فلسطینیان در روستای جبل المکبر گرفته شده است.

رژیم صهیونیستی پیکر این شهید را هشت ماه نگه داشته بود و از تحویل آن به خانواده اش برای خاکسپاری خودداری می کرد و هنگامی که دو هفته پیش اجازه تشییع آن شهید را داد، این اقدام را مشروط به شرکت تنها ۴۰ نفر در مراسم کرده بود ولی صدها فلسطینی در این مراسم شرکت کردند که مأموران صهیونیستی از ادامه شرکت شان ممانعت کرد و خاکسپاری تحت نظر پلیس صورت گرفت.


 
 
https://taghribnews.com/vdcaiynue49nem1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی