تاریخ انتشار۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۳
کد مطلب : 254769
دبیرکل حزب الله لبنان:

محکوم کردن داعش وظیفه روزانه مسلمانان است

دبیرکل حزب الله لبنان در جمع دانشجویان لبنانی در بیروت تأکید کرد: محکوم کردن داعش وظیفه روزانه مسلمانان است.
محکوم کردن داعش وظیفه روزانه مسلمانان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان،  طی سخنانی در حضور جمعی از دانشجویان لبنانی در بیروت، همه مسلمانان را به محکوم کردن جنایت‌های داعش دعوت کرد.
 
وی افزود: دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) هرگز به این اندازه در سطح رسانه‌ای مورد توهین قرار نگرفته بودند که طی سال‌های گذشته به دلیل حجم بزرگ حوادث و نیز قدرت رسانه‌ها، مورد اسائه قرار گرفتند. پیشترها با فیلم‌های سینمائی، کاریکاتور یا کتاب به اسلام توهین می‌کردند، اما طی 6 سال گذشته گروه‌های مسلح تکفیری وضعیت را تغییر دادند. اینان مدعی اسلام‌اند و عبارت‌های لا اله الا الله و محمد رسول‌الله را روی پرچم خود می‌زنند و از طرف دیگر دست به آدم کشی و کشتارجمعی می‌زنند.
 
نصرالله گوشزد کرد: داعش به‌عنوان منفورترین گروه تروریستی، با نام اسلام آدم می‌کشد و می‌سوزاند، مظاهر فرهنگی را از بین می‌برد و کشتارجمعی انجام می‌دهد. ما در برابر یک کشتار در سطح بشری، فکری، فرهنگی، اخلاقی و معنوی قرار داریم، زیرا اینان این تصاویر را با نام اسلام و پیامبر اسلام (ص) به معرض نمایش می‌گذارند.
 
وی با تأکید بر وظیفۀ مسلمانان برای محکوم کردن تروریست‌ها عنوان کرد: این اعمال ربطی به اسلام، پیامبر (ص) و صحابه و اهل‌بیت(ع) ایشان ندارد و این مسئولیت بر دوش تمام مسلمانان است که به‌طور روزانه و دائماً و به هر طریقی که برایشان امکان‌پذیر است، چه از طریق نوشتن یا در شبکه‌های اجتماعی، این تروریست‌ها را محکوم کرده و در برابر تمام جهانیان فریاد برائت از آنان را سر دهند.
 
نصرالله با اشاره به برخی از حوادث تروریستی روزهای اخیر، از جمله انفجار انتحاری دمشق که توسط دختربچه‌ای در یکی از مراکز پلیس روی داد و نیز سوزاندن دو سرباز ترک در حومۀ حلب به دست داعش، به انتقاد از تفکر وهابی که تلاش می‌کند ایدئولوژی خود را به دیگران تحمیل کند، پرداخت و گفت: وهابی‌ها جشن‌های میلاد پیامبر اکرم (ص) را تحریم کرده‌اند و آن را حرام، بدعت‌گذاری و مظهر کفر می‌دانند و بسیاری از افراد انتحاری را برای منفجر کردن مکان‌های برگزاری مراسم جشن‌های دینی، حتی در میان اهل سنت، فرستاده‌اند.
 
وی ضمن اینکه از مسلمانان خواست در گفتار و نوشتار خود به این نکتۀ ظریف یعنی استفاده نکردن از واژۀ «اسلام» برای نام بردن داعش و سایر گروه‌های تروریستی توجه کنند، گفت: دیده‌ام که افرادی چه مسلمان، چه غیرمسلمان و حتی رسانه‌ها از عباراتی نظیر تروریسم اسلامی، اسلام تندرو، گروه‌های اسلامی تندرو استفاده می‌کنند. کاربرد این‌گونه عبارات، شاید در برخی موارد ناآگاهانه و غیرعمدی باشد، اما بدانید که در بسیاری از موارد هدفمندانه و عامدانه است.
 
دبیرکل حزب الله لبنان ضمن درخواست توقف حمایت‌های برخی از دولت‌ها از تروریست‌های داعش، گفت: با اینکه نیروی هوایی امریکا صدها هزار نفر را در افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و کشورهای دیگر کشته است، و اسرائیل نیز به کشتار مردم فلسطین مشغول است، این کشتارها نه به دین مسیحیت ارتباط دارد نه به یهودیت، و کسی با عناوین «ارتش مسیحی امریکا» یا «ارتش یهودی اسرائیل» از آنان یاد نمی‌کند.
 
 وی افزود: ما نیز از سایرین انتظار داریم این اعمال مجرمانه و تروریستی را به خود افراد نسبت دهند نه به دین اسلام.
 
سید حسن نصرالله در رابطه با تحولات اخیر شهر حلب سوریه خاطرنشان کرد: دستاوردهای حلب نتیجۀ فداکاری‌های دولت، ارتش و مردم سوریه و نیز مقاومت است، اینان کسانی هستند که بر پیروزی اصرار دارند.
 
وی با اشاره به اینکه پس از جنگ حلب، هدف برخی از کشورها برای براندازی دولت سوریه، با ناکامی مواجه شد، افزود: پیروزی حلب می‌تواند راه‌حل‌های جدیدی برای حل بحران سوریه پیش رو نهد.
 
نصرالله با اشاره به نقش مهم مقاومت و پایداری مردم سوریه در مقابله با بحران سوریه و تأثیر پیروزی حلب در ارزیابی امریکا و عربستان سعودی از این بحران گفت: حمایت‌های همه‌جانبۀ تمام جهان، به‌ویژه دولت‌های عربی، از تروریسم در جنگ علیه سوریه، ده‌ها برابر حمایت‌هایی است که از طرف کشورهای جهان و جهان عرب در طول دهه‌های اخیر از مقاومت فلسطین شده است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcaiynuo49nm01.k5k4.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی