تاریخ انتشار۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 207158
آیت الله نوری همدانی تأکید کرد:

ضرورت ایجاد وحدت میان ملت های مسلمان منطقه

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت ایجاد وحدت میان ملت های مسلمان منطقه، گفت: در برخی موارد کشورهای منطقه این ضرورت را درک نمی‌کنند و براختلافات دامن می‌زنند که نتیجه این اختلافات به نفع دشمنان اسلام و استکبار است.
ضرورت ایجاد وحدت میان ملت های مسلمان منطقه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  آیت الله حسین نوری همدانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، شب جمعه در دیدار با اعضای پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، گفت: هیچ کس نمی‌تواند همه چیز را بفهمد و باید هرکسی رشته خاص خود را دنبال کند و در پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی باید با استعداد یابی و کشف نخبه‌ها در هر زمینه از ظرفیت آنها استفاده کرد.

 وی با اشاره به این که همه چیز را همگان می‌دانند، خاطرنشان کرد: به عقیده بنده علوم باید در حوزه علمیه طبقه بندی شود و عده ای در سیاست، عده‌ای در اقتصاد و عده‌ای هم در فرهنگ قرآن کار کنند و به صورت تخصصی در زمینه تفسیر قرآن کار شود.

  آیت الله نوری همدانی با بیان این که دنیای امروز اقتضا می‌کند که وحدت داشته باشیم، افزود: اما در برخی موارد کشورهای منطقه این ضرورت را درک نمی‌کنند و براختلافات دامن می‌زنند که نتیجه این اختلافات به نفع دشمنان اسلام و استکبار است.

 وی با اشاره به کشتار حجاج در منا به خاطر سوء مدیریت عربستان، خاطرنشان کرد: ما در اربعین بیست میلیون نفر را مدیریت کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاد اما یک دولت چگونه نمی‌تواند دو میلیون نفر را اداره کند و این گونه فجایع را رقم می‌زند.

  آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: امروز دیگر حوزه از جامعه و مردم جدا نیست و در حالی که مخالفان با تمام امکانات خود به جنگ با اسلام آمده است و عربستان با خرج پول‌های حاصل از فروش نفت به جنگ با شیعه آمده؛ وظیفه ما خیلی سنگین‌تر شده است.
 
استاد حوزه علمیه اظهار داشت: وهابیت و تکفیری‌ها که زاده وهابیت‌اند در مذهبشان خون ما را حلال می‌دانند و با جهاد نکاح داعش را حمایت می‌کنند در حالی که مذهب اهل سنت این گونه نیست و با شیعیان با مسالمت زندگی می کنند.

وی با بیان این که امروز در عراق نتوانستند جلوی داعش را بگیرند، گفت: در این منطقه که کشورهای همسایه بسیار نا امن هستند اما ما توانستیم امنیت ایجاد کنیم و این کار بسیار بزرگی است؛ ولی کار خیلی وسیع است و باید قدم به قدم پیش رفت و وارد شدن به چنین عرصه وسیعی نیاز به امکانات و برنامه ریزی دارد که باید همت داشته باشیم و متخصص تربیت کنیم.

 آیت الله نوری همدانی با توصیه به تلاش برای کسب مکارم اخلاقی، خاطرنشان کرد: وقتی از نظر اخلاقی به درجات بالا برسید علم به سمت شما هجوم می‌آورد و در قلب شما می‌نشیند و آن وقت می‌توانید از نظر علمی هم پیشرفت زیادی داشته باشید.
https://taghribnews.com/vdcam0nua49nw61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی