تاریخ انتشار۲۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 198753

آغاز مذاکرات برقی ایران-آلمان/ معاون آنگلا مرکل دوشنبه در تهران

همزمان با توافق هسته‌ای ایران و غرب، معاون صدر اعظم آلمان به عنوان اولین هیات عالی رتبه انرژی جهان دوشنبه به تهران می‌آید تا با وزیر نیروی ایران دیدار و گفتگو کند.
آغاز مذاکرات برقی ایران-آلمان/ معاون آنگلا مرکل دوشنبه در تهران
 
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) همزمان با توافق هسته‌ای ایران و غرب، سیگمار گابريل معاون صدر اعظم و وزير اقتصاد و انرژي آلمان به عنوان اولین هیات عالی رتبه انرژی جهان، دوشنبه هفته آینده به تهران می‌آید تا در دیدار با وزیر نیروی ایران دور جدید مذاکرات برق و انرژی تهران و برلین را آغاز می کنند.

این مقام بلند پایه اقتصادی و انرژی آلمان در حالی هفته اینده مسافر تهران می شود که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ضمن استقبال از توافق جامع هسته‌ای وین، تلاش همه طرف‌های مذاکره کننده را برای تسریع در اجرایی شدن این توافق خواستار شده است.

حسین اسماعیلی مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت ایران، اعلام کرد: لینده، زیمنس، مرسدس دایملر، باسف، فولکس واگن، جی آی زد (GIZ) و دهها شرکت آلمانی، اوایل هفته آینده و بعد از توافق ایران و ١+٥ به عنوان نخستین هیئت بلند پایه اروپایی وارد تهران می شوند.

قرار است در این سفر، ١٠ شرکت از بزرگترین شرکت‌های آلمانی به همراه تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک به تهران سفر کنند تا علاوه بر مذاکره با مقامات وزارت نفت و نیرو با فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی ایران هم دیدار و گفتگو داشته باشند.
https://taghribnews.com/vdcaman6e49no01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی