تاریخ انتشار۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 288555

بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در خصوص اهانت آشکار ترامپ به ملت شریف ایران

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بیانیه ای تأکید کرد که تنها اتکای دولت باید به خداوند متعال و توده های میلیونی مردم و دست آوردهای بزرگی باشد که به مدد روحیه مقاومت و انقلابیگری برای کشورمان به دست آمده است.
بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در خصوص اهانت آشکار ترامپ به ملت شریف ایران
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در خصوص اهانت آشکار ترامپ به ملت شریف بیانیه ای صادر کرد، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سخنان گستاخانه و بی خردانه شب گذشته رئیس جمهور پریشان خاطر آمریکا بعد از جنگ روانی، رجزخوانی و خط نشان کشیدنهای چند روز گذشته و تروریست خواندن ملت ایران، آخرین میخی بود که بر تابوت اعتماد به آمریکا و دولتمردان آن کوبیده شد و درستی و صحت رویکرد چهار دهه سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی و پیش بینی های دقیق رهبر حکیم انقلاب در آغاز و ادامه مذاکرات را بر همگان ثابت کرد و مواضع اخیر ترامپ ملت قهرمان ایران را یکپارچه در برابر زیاده خواهی های آمریکا قرار داد؛ در این خصوص نکاتی چند قابل طرح و تامل است:

1. فارغ از همه تحلیل های ناظر به رفتار غیر طبیعی و ابلهانه ترامپ، علت العلل این اظهارات این است که تلقی استکبار از امضای برجام، آغاز راهی بود که انتهای آن به تسلیم همه جانبه ایران اسلامی در مقابل آنان ختم شود؛ به وضوح در تحلیل ها و اظهارات مقامات دیروز و امروز آمریکا و برخی همپیمانان غربی آنان توقع و انتظار تنازل تدریجی و گام به گام از اصول هویت ساز نظام بیان می شد.
ایستادگی جمهوری اسلامی بر اصول، ارزشها و منافع ملی و موفقیت های پی در پی جبهه مقاومت، افزایش قدرت و توان بازدارندگی نظامی با آزمایش انواع موشکها، رویای تسلیم ایران را به کابوسی دهشتناک برای آنان مبدل ساخت؛ بر این اساس هیچ تمایز اساسی میان اوباما و ترامپ یا جان کری و تیلرسون مشاهده نمی شود؛ بنای بی اعتبارسازی برجام و نقض تعهدات از دوره اوباما پایه ریزی و در این دوره هم علنی تر تداوم پیدا کرد.

2. دشمنی و بغض آمریکا بر علیه فرزندان برومند و جان بر کف ملت در نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قابل فهم است؛ از نظر آمریکا و ترامپ این سپاه هست که نقشه های غربزدگان داخلی را افشا و خنثی کرد و منطقه غرب آسیا را به گورستان آمال و آرزوهای آمریکا، صهیونیست، تکفیریها و ارتجاع تبدیل کرد؛ اما دشمنان سپاه و انقلاب دچار یک خطای استراتژیک در تحلیل خود شده اند؛آنان سپاه را بسان یک نهاد متداول نظامی فرض کرده اند که می توانند با اعمال تحریم جلوی رشد و بالندگی و نفوذ آن را بگیرند؛ اما واقعیت این است که اعضای سپاه و بسیج تک تک انقلابیون دیروز و امروز نهضت عاشورایی امام خمینی در ایران و سراسر منطقه و جهان اسلام هستند و ساختار رسمی فعلی تنها نماد و ویترین خیل گسترده ای است که زندگی آنان به شوق جهاد و شهادت سپری می شود و تنها منتظر اشاره ای از امام خود برای ادای تکلیف در ضربه زدن به منافع استکبار در جای جای جهان و محور صهیونیست هستند.

3. با تشکر از مواضع شفاف رئیس جمهور محترم در پاسخ به توهین های بی شرمانه ترامپ، به ایشان و دولتمردان یادآور می شویم با شکست پروژه مذاکره و سازش با آمریکا، در دام اعتماد به اروپای هم پیمان آمریکا نیفتند، هر چند که از ظرفیت آنها و دیگر موقعیت ها حتی الامکان باید نهایت بهره برداری را داشت؛ به آقای روحانی توصیه می کنیم، اتفاقات سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ و نتایج معامله با سه کشور اروپایی را از کتاب خاطرات خود مرور کنند؛ آزموده را آزمودن خطاست. و این آیه کریمه را همواره نصب العین قراردهند:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ.
تنها اتکای دولت باید به خداوند متعال و توده های میلیونی مردم و دست آوردهای بزرگی باشد که به مدد روحیه مقاومت و انقلابیگری برای کشورمان به دست آمده است؛ مسلما در صورت ایمان به وعده های الهی و استقامت در طریق حق، نصرت و یاری الهی قطعی است.وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ۹۶/۷/۲۲
https://taghribnews.com/vdcamanum49nam1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی