تاریخ انتشار۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 263651

ترور عضو ارشد حماس در نوار غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد رژیم صهیونیستی، «مازن فقها» یکی از اعضای ارشد این جنبش را در نوار غزه ترور کرده است.
ترور  عضو ارشد حماس در نوار غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جمعه‌شب، ساعاتی پس از ترور مازن فقها، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: حماس و شاخۀ نظامی آن، اسرائیل و همدستانش را مسئول این جنایت نفرت‌انگیز می‌دانند.
 
در این بیانیه آمده است: اسرائیل میداند که خون مبارزان جنبش مقاومت به هدر نخواهد رفت و حماس نیز می‌داند که چگونه پاسخ این جنایت را بدهد.
 
به گفته یک سخنگوی وزارت کشور حماس در غزه، "فقها" عضو 38 ساله حماس، در منطقه تل‌الحماء غزه کشته شد و تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.
 
"خلیل الحیاء" معاون رهبر حماس در غزه همچنین گفته است: تنها اسرائیل از مرگ فقها سود می برد. مازن فقها همراه بیش از هزار زندانی فلسطینی دیگر در جریان مبادله زندانیان با اسرائیل در سال 2011 آزاد شده بود.
 
الحیا افزود: این ترور تنها منافع اشغالگران (اسرائیل) را تامین می کند، و به نفع هیچ طرف دیگری نیست.
 
در همین حال "عزت الرشق" یک مقام ارشد دیگر حماس گفت: قاتلان هنگام تیراندازی به سر فقها، از صدا خفه کن استفاده کرده بودند.
 
رژیم صهیونیستی تاکنون در خصوص این حادثه سکوت کرده است.
 
مراسم تشییع پیکر این عضو ارشد جنبش مقاومت حماس قرار است امروز شنبه برگزار شود و انتظار می‌رود هزاران فلسطینی در این مراسم شرکت کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcamenu649nii1.k5k4.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی