تاریخ انتشار۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 229857
نخست وزیر لیبی:

برای مقابله با داعش نیازی به مداخله خارجی نداریم

رئیس دولت وحدت لیبی تأكید كرد كه مردم این كشور بدون مداخله قدرت های خارجی٬ داعش را از كشورشان بیرون خواهند كرد و نیازی به نیروی نظامی خارجی برای این كار نیست.
برای مقابله با داعش نیازی به مداخله خارجی نداریم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "فایز السراج" گفت: گروه تروریستی داعش با دست های لیبیایی ها و بدون مداخله نیروهای خارجی ریشه كن خواهد شد.

وی با بیان اینكه راهبردی ملی برای پایان دادن به تروریسم داعش در لیبی٬ به صورت منسجم آغاز شده است، تأكید كرد: این گروه تروریستی با مشاركت یكپارچه همه نیروهای نظامی لیبی از این كشور بیرون رانده خواهد شد.

وی این اظهارات را دیروز چند ساعت پس از اعلام خبر طرح تشكیل فرماندهی مشترك ارتش برای مبارزه با داعش ایراد كرد.

سراج از همه نیروهای نظامی لیبی خواست تا منتظر دستورالعمل باشند و هیچ عملیات یك جانبه ای را در مورد شهر سرت كه مقر گروه تروریستی داعش در لیبی است، انجام ندهند؛ سراج در ادامه تأكیدكرد كه مقابله با تروریست های داعش٬ مستلزم تلاش منسجم است.

"مارتین كوبلر" فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی از طرح تشكیل فرماندهی مشترك ارتش استقبال كرد.
دولت وحدت ملی لیبی كه اخیرا با میانجی گری سازمان ملل شكل گرفته، نگران است كه عملیات جداگانه در سرت٬ درگیری میان گروه های مختلف لیبیایی را تشدید كند و شرایط را به نفع تروریست ها تغییر دهد.

داعش شهر ساحلی "سرت" واقع در 450 كیلومتری شرق طرابلس را در ماه ژوئن گذشته به اشغال درآورد و آن را به اردوگاه آموزشی شبه نظامیان لیبیایی و خارجی تبدیل كرد.

كارشناسان غربی می گویند، بیم آن می رود كه داعش با استفاده از بندر و فرودگاه سرت٬ دامنه حمله های خود را به خاك اروپا بكشاند.

قدرت های غربی از جمله آمریكا، انگلیس و فرانسه به صراحت از نظریه مداخله نظامی بین المللی در لیبی علیه گروه تروریستی داعش استقبال كرده اند.

طبق برآوردها، داعش حدود پنج هزار جنگجو در لیبی دارد و تلاش می كند تا صدها تروریست دیگر را جذب خود كند.

لیبی از زمان سقوط حكومت "معمر قذافی" در سال 2011 تاكنون٬ صحنه هرج و مرج و ناآرامی بوده است؛ این كشور در آگوست 2014 شاهد روی كارآمدن دولتی خودخوانده به موازات دولت منتخب در طرابلس بود؛ داعش نیز با بهره برداری از خلأ سیاسی و امنیتی٬ توانست جای پایی در این كشور نفت خیز آفریقایی برای خود پیدا كند.
https://taghribnews.com/vdcamonu049nua1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی