تاریخ انتشار۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۹
کد مطلب : 292451
دکتر روحانی در تماس تلفنی با رئیس جمهور لبنان:

ایران همواره در کنار ملت لبنان خواهد بود/ از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با رئیس جمهور لبنان، روابط تهران و بیروت را روابط بسیار دوستانه و رو به توسعه خواند و اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت لبنان خواهد بود و از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در این کشور دریغ نخواهد کرد.
ایران همواره در کنار ملت لبنان خواهد بود/ از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی سه شنبه شب در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، همواره خواستار حفظ صلح و ثبات در کشورهای منطقه و از جمله لبنان است.

 رئیس جمهور  با بیان اینکه ملت لبنان اعم از گروه های سیاسی و نمایندگان مذاهب و طوایف پیوسته با وحدت و همدلی خود موفق شده اند از مشکلات بزرگ عبور کنند، گفت: بی تردید امروز نیز ملت بزرگ لبنان با درایت قادر خواهند بود، از این فتنه جدید به خوبی عبور کنند و اجازه نخواهند داد لبنان به میدانی برای نزاع قدرتهای بیرون از این کشور و فرصتی برای حضور مجدد تروریست ها  تبدیل شود.

دکتر روحانی با اشاره به سخنان رئیس جمهور لبنان، مبنی بر آرامش و ثبات در لبنان و هوشیاری مردم در قبال موضوعات ایجاد شده،گفت: بی تردید با مدیریت، درایت و تجربیات ارزشمند شما و هوشیاری ملت و ارتش لبنان، به خوبی ثبات در آن کشور حفظ خواهد شد.

رئیس جمهور لبنان نیز در این تماس تلفنی، خواهان گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط تهران–بیروت در حوزه های مورد علاقه دو کشور  شد.

میشل عون همچنین به تحولات اخیر کشورش و استعفای سعد حریری نخست وزیر اشاره کرد و گفت:وضعیت کنونی هر چند دشوار است، اما آرامش و ثبات در لبنان برقرار است و مردم نسبت به این تحولات کاملا هوشیارند.

وی اظهارداشت: در مجموع به رغم برخی صداهای بسیار ضعیف که می خواهند در لبنان فتنه ایجاد کنند، لبنان و لبنانی ها در آرامش به فعالیت خود ادامه می دهند.

رئیس جمهور لبنان همچنین ابراز امیدواری کرد که در فرصتی مناسب از تهران دیدار رسمی داشته باشد.
 
https://taghribnews.com/vdcamunu649noy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی