تاریخ انتشار۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۳
کد مطلب : 262058
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

مراسم نکوداشت آیت الله واعظ زاده خراسانی برگزار می شود/ دانشگاه مذاهب اسلامی می تواند پشتوانه فکری مستحکمی در بحث تقریب باشد

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: مراسم نکوداشت آیت الله واعظ زاده خراسانی چهارشنبه هفته جاری با حضور آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می شود.
مراسم نکوداشت آیت الله واعظ زاده خراسانی برگزار می شود/ دانشگاه مذاهب اسلامی می تواند پشتوانه فکری مستحکمی در بحث تقریب باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری رییس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور اصحاب رسانه در این دانشگاه برگزار شد. 
 
وی با اشاره به مراسم نکوداشت آیت الله واعظ زاده خراسانی، موسس دانشگاه مذاهب گفت: این مراسم چهارشنبه 18 اسفند در این دانشگاه برگزار می شود.
 
حجت الاسلام مختاری با اشاره به ویژگی های آیت الله واعظ زاده خاطرنشان کرد: ایشان مجتهدی جامع الاطراف و صاحب نظر بوده و آثار گرانقدری در راستای تحکیم و همدلی پیروان مذاهب داشته اند.
 
رییس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: این مراسم با حضور آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان مقدس امام رضا(ع)، حجت الاسلام مروی و مولوی اسحاق مدنی برگزار خواهد شد و کتابخانه دانشگاه مذاهب به نام آیت الله واعظ زاده نامگذاری می شود.
 
وی با اشاره به فلسفه پیدایش دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: این دانشگاه یک پشتوانه نظری و آکادمیک برای نظام و ایجاد تقویت و انسجام بین پیروان مذاهب از نظر علمی و پژوهشی می باشد.
 
وی دانشگاه مذاهب اسلامی را خاستگاه فکری و دینی دین اسلام دانست و بیان داشت: محتویات این دانشگاه کتاب و سنت است از یک جهت به دانشگاه و از سوی دیگر به حوزه های علمیه مرتبط می باشد.
 
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: تعابیر مقام معظم رهبری در خصوص این دانشگاه نشان می دهد که دانشگاه مذاهب اسلامی یک پایگاه برجسته علمی و دینی در کشور و تاثیرگذار در ایجاد وحدت بین پیروان مذاهب اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که این دانشگاه در جهت آبروی نظام اسلامی حرکت کند، تصریح کرد: این دانشگاه در عرصه بین المللی با تعامل با دانشگاه های سراسر دنیا و راه اندازی کرسی های آزاداندیشی حرکت خواهد کرد.
 
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برگزاری نشست های علمی و انتشار مجلات علمی و دانشگاهی در این زمینه می تواند تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: اگر تعامل با دانشگاه های دنیا باشد این دانشگاه می تواند رقیب دانشگاه الازهر مصر بشود.
 
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به ضرورت تبادل دانشجوی این دانشگاه با دیگر دانشگاه های دنیا ادامه داد: دانشگاه مذاهب اسلامی این ظرفیت را دارد که در سطح بین الملل خود را معرفی کند.
 
وی با اشاره به همکاری دقیق این دانشگاه با مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی می تواند پشتوانه فکری مستحکمی در بحث تقریب باشد. 
 
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: این دانشگاه می تواند در زمینه شهرسازی یا حقوق شهروندی، بحث فقه حکومتی، معماری، هنر، اقتصاد اسلامی و مدیریتی به طور متداول دانشجو تربیت کند.
 
حجت الاسلام مختاری با بیان این که فرمان تاسیس این دانشگاه از سوی مقامات عراقی در بغداد صادر شده است، گفت: در تلاشیم دانشگاه مذاهب با دانشگاه های سلیمانیه عراق و دیگر دانشگاهها تعامل داشته باشد.
 
رییس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه مذاهب را به جایگاه اصلی خود رسانیده و دانشگاهی همگام با نظام اسلامی و انتظارات مقام معظم رهبری ایجاد کند.
https://taghribnews.com/vdcamunua49niw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی