تاریخ انتشار۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 252158
یونیسف:

نیم میلیون کودک سوری تحت محاصره زندگی می کنند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، نزدیک به 500 هزار کودک سوری در 16 منطقه تحت محاصره در این کشور به سر می برند و به کمک های انسانی و خدمات ضروری دسترسی ندارند.
نیم میلیون کودک سوری تحت محاصره زندگی می کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "آنتونی لیک" مدیر اجرایی یونیسف در بیانیه ای اعلام کرد: زندگی برای میلیون ها نفر در سوریه و به خصوص برای صدها هزار کودک تحت محاصره، به یک کابوس بی پایان تبدیل شده است.

در این بیانیه آمده است: کودکان کشته و مجروح می شوند و به علت هراس از جنگ نمی توانند به مدرسه بروند یا حتی بازی کنند؛ این کودکان با اندکی غذا و تقریبا بدون دارو به زندگی ادامه می دهند.

مدیر یونیسف افزود: کودکان در نبود فضاهای ایمن، برای بازی و همچنین درس خواندن و در صورت نیاز برای مراقبت های پزشکی به اماکن زیرزمینی می روند؛در یکی از مناطق تحت محاصره، گروهی از افراد داوطلب با اتصال چند زیرمین به یکدیگر، یک زمین بازی زیرزمینی ایجاد کرده اند و حدود 200 کودک هر روز برای بازی به آنجا می روند؛ در یک منطقه تحت محاصره دیگر، یک مدرسه زیرمینی به حدود 200 دانش آموز دختر آموزش می دهد.

یونیسف بار دیگر از تمام طرف های درگیر در سوریه خواست که به محاصره مناطق شهری در سراسر سوریه پایان دهند و اجازه دسترسی فوری و بدون قید و شرط برای انتقال کمک های انسانی به تمام مناطق را فراهم کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز گذشته اعلام کرد که 171 شهروند سوری از محله های تحت تسلط تروریست ها در شرق حلب خارج شدند؛ نهادهای مسئول در استان حلب، با تأمین نیازهای این افراد، آن ها را به اماکن اسکان موقت منتقل کردند.

روز جمعه نیز 23 شهروند که بیشتر آنها کودک و زن بودند، با فرار از محله هنانو، خود را به مناطق غربی شهر حلب رساندند و ارتش سوریه آنها را به مناطق امن منتقل کرد.

شهروندان ساکن محله های شرقی شهر حلب در چند روز گذشته با برگزاری تظاهرات و تجمع های اعتراضی خواستار خروج تروریست ها از این مناطق شدند.

گروه های تروریستی که در محله های شرقی حلب در محاصره ارتش سوریه قرار گرفته اند ، روزانه با ده ها موشک و خمپاره، محله های غربی و امن این شهر را هدف قرار می دهند.

تروریست ها از خروج شهروندان سوری ساکن در مناطق شرق حلب جلوگیری و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcamunua49nm61.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی