تاریخ انتشار۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱:۰۱
کد مطلب : 272453

شب زنده داری اهل سنت آذربایجان غربی در بیست و هفتم ماه رمضان

یکی از اشتراکات اهل تشیع و تسنن، اعتقاد به شب قدر و عظمت این شب سرشار از رحمت و برکت است.
شب زنده داری اهل سنت آذربایجان غربی در بیست و هفتم ماه رمضان
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، اهل سنت بنا بر احادیث نبوی اعتقاد دارند شب قدر در یکی از 10 شب پایانی ماه رمضان واقع شده است که اتفاق نظر بر امشب "شب بیست و هفتم" است و روزه داران اهل سنت با حضوری منسجم تا سحرگاه به شب زنده داری و راز و نیاز با خدا پرداختند.

مومنان شب زنده دار اهل سنت امشب با برگزاری نمازهای ‎ 20رکعتی تراویح، سه رکعتی وتر به جماعت، نماز‎ 10رکعتی تهجد به فرادا، قرائت قرآن و مناجات، شب قدر را احیا کردند.

امام جمعه پیرانشهر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در ارومیه می گوید: ماه مبارک رمضان در اعتقادات اسلامی نسبت به سایر ماه ها از فضیلت بیشتری برخوردار است و شب قدر نیز از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

ماموستا مصطفی محمودی با بیان اینکه ارزش شب قدر در قرآن، بیش از هزار ماه بیان شده است، می افزاید: بر اساس روایات، فرشتگان حامل رحمت الهی در شب قدر به زمین می آیند و بر بندگان مومن خدا سلام می دهند و رحمت بی کران الهی شامل حال بندگان صالح خداوند می شود.

وی با اشاره به اعتقادات اهل سنت در خصوص شب قدر توضیح می دهد: شب قدر طبق نظر اهل سنت در یکی از شب های فرد ۲۱، ۲۳، ۲۵، ۲۷ و ۲۹ ماه مبارک رمضان قرار دارد.

محمودی ادامه می دهد: براساس اعتقاد امام شافعی شب قدر شب بیست و یکم یا بیست و سوم و براساس اعتقاد امام حنفی شب قدر شب بیست و هفتم است.

امام جمعه پیرانشهر می افزاید: اغلب علما نیز شب بیست و هفتم را شب قدر می دانند لذا به خاطر تلاش مضاعف مسلمانان اهل سنت در افزودن بر عبادات و ذکر و راز و نیاز با خدایشان امشب حال و هوای دیگری دارد، اما چون تاریخ دقیق مشخص نیست و در راستای درک کامل برکات شب قدر، اهل سنت اعم از پیر و جوان و زن و مرد دهه پایانی ماه رمضان را به طور کامل به عبادت و تلاوت قرآن مشغول می شوند و در این شب بر میزان عبادات و راز و نیازهای بندگان خدا با معبودشان افزوده می شود.

وی می گوید: اهل سنت بر اساس آداب و رسوم خود، امشب را به تلاوت قرآن و شب زنده داری و ذکر خداوند سپری کردند و تا سحرگاه به تضرع و زاری در مقابل معبود خود پرداختند.

به گفته محمودی مسلمانان اهل سنت علاوه بر اینکه در همه ایام عبادت می کنند و به فکر ایتام و نیازمندان جامعه هستند در آستانه شب قدر توجهی مضاعف به این موارد دارند.

امام جمعه اهل سنت نقده نیز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در ارومیه می گوید: شب قدر برای همه مسلمانان شب رحمت و برکت الهی است و همه به دنبال بهره بردن بیشتر از این شب مقدس هستند.

ماموستا ابراهیم سرخابی می افزاید: اهل سنت 10 روز پایانی ماه رمضان را به طور کامل مورد توجه قرار می دهند و لحظه لحظه این شب ها را مشغول عبادت و تلاوت قرآن و راز و نیاز با معبودشان هستند.

سرخابی اضافه می کند: در این ماه در تمام مساجد اهل سنت، تلاوت و ختم قرآن و نماز تراویح برگزار می‌شود و به جرات می‌توان گفت که در تمام این ماه شب زنده داری و احیا مرسوم است.
 
https://taghribnews.com/vdcamunue49n0y1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی