تاریخ انتشار۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۴
کد مطلب : 187395
رسانه های انگلیس

بازداشت 9 شهروند بریتانیایی در مرز ترکیه هنگام ورود به سوریه

تنا-لندن
وستن شهروندان بریتانیایی به گروه های تروریستی درسوریه و عراق به معضلي برای پلیس و دولت انگلیس تبدیل شده است. تاکنون 600 نفر از شهروندان بریتانیایی به گروه های تروریستی پیوسته اند.
بازداشت 9 شهروند بریتانیایی در مرز ترکیه هنگام ورود به سوریه

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن درحالی که دولت و پلیس انگلیس همچنان درگیر بررسی علل پیوستن شهروندان این کشور به گروههای تروریستی در سوریه و عراق طی چند سال گذشته هستند، باردیگر شماری از شهروندان انگلیسی درتلاش براي پیوستن به داعش در سوریه بازداشت شدند.

پلیس ترکیه پنجشنبه شب  9 بریتانیایی شامل سه مرد ،دو زن و چهار کودک را در مرز این کشور با سوریه بازداشت کرد که گفته می شود غیرقانونی قصد عبور از مرز را داشتند .
رسانه های انگلیس از تلاش وزارت خارجه این کشور و گفتگوی آنان با مقامات وزارت خارجه ترکیه براي بازگشت آنان خبردادند. ترکیه اعلام کرده این افراد را به دولت انگلیس تحویل خواهد داد .

به گزارش خبرنگار تنا از لندن موضوع پیوستن شهروندان بریتانیایی به گروه های تروریستی در جنگ های سوریه و عراق معضلي برای پلیس و دولت انگلیس شده ، به طوری که گزارشهای رسمی پلیس ترکيه حاکيست از آغاز درگیری ها وجنگ در سوریه و عراق و فعالیت گروه های تروریستی همچون داعش تاکنون 600 نفر از شهروندان بریتانیایی به گروه های تروریستی پیوسته که نیمی از آنان دوباره به کشور بازگشته اند.
ا
ین موضوع باعث شده تا دولت و پلیس بریتانیا براي علل گرايش شهروندان انگلیسی به تروریستها تحقيق کند و سطح هشدار امنیتی را نيز در اين کشور بالا ببرد که مسئولان این کشور را با چالشی جدی مواجه کرده است.

ماه گذشته نیز 3 جوان بریتانیایی که تلاش داشتند از مرز ترکیه وارد سوریه شوند بدست مرزبانان دستگیر شدند. درمارس گذشته نيز یک زن جوان هنگام عبور از مرز برای پیوستن به داعش بازداشت شد.
علاوه بر این درفوریه امسال هم گم شدن سه دختر دانش آموز بریتانیایی از مدرسه ای در شرق لندن و دیده شدن آنان در ترکیه و نیز به دست آمدن سر نخ هایی که بیانگر قصد آنان برای پیوستن به گروه تروریستی داعش بود خبر ساز شد ، به طوری که تمام رسانه های انگلیس وبسیاری دیگر از رسانه های جهان تا مدت ها آن را بعنوان تیتر اول خبرهای خود قرار می دادند.
https://taghribnews.com/vdcao0n6m49nae1.k5k4.html
مرجع : رسانه های انگلیس- خبرنگار تنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی