تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 54769
دكترخرمشاد در همایش "حوزه و بیداری اسلامی" در قم:

بیداری اسلامی را به مقاومت اسلامی بدل کنیم

دکتر محمد باقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایش بزرگ مبلّغان تبلیغی با عنوان «حوزه و بیداری اسلامی»اظهارداشت: بیداری اسلامی را با همبستگی کشورهای مسلمان به مقاومت اسلامی در مقابل نظام فاسد بین الملل و استکبار جهانی بدل کنیم.
بیداری اسلامی را به مقاومت اسلامی بدل کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، همایش بزرگ مبلّغان مقطع تبلیغی المعظم و رمضان المبارک با عنوان«حوزه و بیداری اسلامی»از سوی مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونت ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) العالمیه روز گذشته در مدرسه امام خمینی(ره) قم با حضور بیش از هشتصد نفر از مبلغان اعزامی به ۶۰ کشور جهان متشکل از خواهران و برادران طلبه غیرایرانی برگزار شد.

در این نشست بین المللی، علاوه بر حضور دکتر محمد باقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه، شخصیت های فعال در عرصه تبلیغ بین الملل از جمله: حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی، معاون بین الملل و ارتباطات جامعه المصطفی(ص) العالمیه، حجت الاسلام و المسلمین زمانی معاون بین الملل حوزه علمیه، حجت الاسلام و المسلمین مشکی رئیس مرکز بین المللی تبلیع، حجت الاسلام و المسلمین صفدری کارشناس ارشد منطقه خاورمیانه، به همراه جمع کثیری از صاحب نظران و کارشناسان این عرصه در کنار مبلّغان میهمان این همایش بودند.

خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صحبت های خود را حول دو محور کلی " بیداری اسلامی" و "سیاست های تبلیغی" مقطع رمضان سال ۱۴۳۲ و سیاست های تبلیغی بین المللی جمهوری اسلامی ایران آغاز نمود.


وی برای هر دو محور فوق سؤالاتی مطرح نمود و پاسخ به این سؤالات را مقصود از سخنرانی خود اعلام كرد.

خرمشاد در موضوع اول یعنی بیداری اسلامی و سیاست های تبلیغی مقطع کنونی اعزام، تلاش نمود تا در مسیر بازخوانی تاریخ سیاسی انقلاب های منطقه، سؤالات تبلیغی ـ تخصصی زیر را بی پاسخ نگذارد: 

چرا آن چه در جهان اسلام در حال وقوع است را بیداری اسلامی می نماییم؟ 

اساساً بیداری اسلامی به چه معناست؟ 

آیا بیداری اسلامی کنونی به عناوین دیگری هم نامیده می شود؟ 

چگونه در سیاست های تبلیغی مقطع کنونی به بیداری اسلامی بپردازیم؟

وی همچنین در مورد سیاست های تبلیغی بین المللی جمهوری اسلامی ایران نیز پرسش هایي از جمله اساساً سیاست های کلان تبلیغی بین المللی جمهوری اسلامی ایران چیست؟،با توجه به بیداری اسلامی سیاست های تبلیغی ایران چه فرقی کرده است؟ و خطوط تبلیغی بین المللی ما در این مقطع تبلیغی کدام است؟ را جواب داد.

خرمشاد در ادامه به مبلّغان اعزامی توصیه نمود تا در این مقطع تبلیغی حساس به این گونه مسائل مهم توجه داشته باشند.

۱.در این مقطع تبلیغی بایستی نگذاریم آمریکا تحولات منطقه را به نفع خود رقم بزند و بیداری اسلامی را به نام خود به ثبت برساند.

۲. با تبلیغ محافظ اسلامی بودن این بیداری ها باشیم تا غرب آنان را به خود منتسب ننماید.

۳.تلاش کنیم تا حس، شور و انگیزه ی بیداری اسلامی همیشه در بین مسلمین بیدار و باقی بماند.

۴.بیداری اسلامی را با همبستگی کشورهای مسلمان به مقاومت اسلامی در مقابل نظام فاسد بین الملل حاضر و استکبار جهانی بدل کنیم.

۵.بیداری اسلامی را با جهت گیری های ضد صهیونیستی با روزقدس پیوند بزنیم تا روز قدس ماه رمضان سال های بعد شاهد ثمره ی آن باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین صفدری کارشناس ارشد منطقه خاور میانه، به تبیین ابعاد مختلف بیداری اسلامی پرداخت و در این خصوص به مواردی همچون مسئله ی خاورمیانه بزرگ، دموکراسی های جدید، اهداف قدرت های استکباری به ویژه آمریکا از تحولات منطقه، مواضع کشورهای غربی، امنیت خاورمیانه اشاره نمود.

وی با بیان پرسشی در خصوص ویژگی های منطقه خاورمیانه، خصایص بارز انقلاب های منطقه همچون سرعت بالا، مردمی بودن و استمرار را بررسی کرد.

صفدری در پایان سخنان خود ذهن مبلّغان را به نقش اسرائیل در تحولات کشورهای عربی، امنیت اسرائیل، رفتار شناسی غرب در حوادث منطقه، اجرای سیاست همراهی و مهار، ارائه الگوها و طراحی چهره های مقبول، معطوف داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عطاران رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) با موضوع مفهوم تبلیغ در فضای مجازی مطالبی را بیان كرد و پس از آن با ارائه ی نشانی پایگاه خدمات الکترونیک دانشگاه مجازی المصطفی(ص) به نشانی www.Aou.ir چگونگی و نحوه پشتیبانی مجازی آموزشی ـ تبلیغی از مبلّغان اعزامی مقطع شعبان و رمضان سال ۱۳۹۰ را بیان نمود.

وی گفت: این دانشگاه با بیش از ۱۰ زبان در مقاطع و دوره های مختلف تحصیلی فعال است و از امکاناتی رادیو اینترنتی المصطفی(ص)، شهر مجازی زبان فارسی، شهر مجازی قرآن کریم و تالارهای تبلیغ مجازی بهره مند می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) العالمیه بر مسائلی همچون توجه به وحدت اسلامی، پرهیز از امور تفرقه آمیز ضمن حفظ اصالت شیعی و ارزش های اصولی تشیع، بهره گیری از راه های جدید تبلیغی، جذب جوانان، توجه به بیداری اسلامی، توجه به روز قدس و استفاده از فرصت های پیش آمده، اشاره داشت.

وی در پایان به همکاری و تعامل مستمر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با جامعه المصطفی(ره) العالمیه اشاره داشت و فعالیت های یک ساله ی جامعه المصطفی(ره) العالمیه را در زمینه آموزش و تبلیغ برشمرد.

در همایش کلیپ تصویری با موضوع بیداری اسلامی در کشورهای تونس، مصر، لیبی، یمن، بحرین و ... ، نمایش گذاشته شد.

قابل ذكراست بسته های آموزشی ـ تبلیغی تهیه شده در اختیار شرکت کنندگان در همایش قرار گرفت. این مجموعه ی تبلیغی حاوی کتاب ریشه ها و شاخصه های بیداری اسلامی به دو زبان فارسی و عربی، جزوه راهنمای مبلّغان، فصلنامه تخصصی تبلیغ و دانشنامه جامعه قرآنی با نام سلسبیل بود که توسط مرکز بین المللی تبلیغ و معاونت ارتباطات و بین الملل تهیه شده و در اختیار مبلّغان اعزامی قرار گرفت.
https://taghribnews.com/vdcao0nm.49nyi15kk4.html
مرجع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی