تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : 251690

آزادی چند منطقه دیگر در اطراف موصل/خنثی‌سازی عملیات انتحاری علیه زائران حسینی

فرماندهی عملیات مشترک عراق از آزادی چند منطقه دیگر در اطراف موصل خبر داد؛ این در حالی است که درگیری‌ها در محله‌های شرقی به شدت ادامه دارد.
آزادی چند منطقه دیگر در اطراف موصل/خنثی‌سازی عملیات انتحاری علیه زائران حسینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مبارزه با تروریسم به عملیات پاکسازی محله‌های البکر، الذهبیه، الخضراء، القادسیه الاول، التحریر و الولاء در داخل موصل ادامه می‌دهند و تعدادی از ساختمان‌های منطقه الخضرا را آزاد کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که ارتش عراق روستاهای السلام، اورطه خراب و العباسیه در شمال محله قاهره در ساحل چپ موصل را آزاد کرده است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره عملیات الحشد الشعبی نیز اعلام کرد: الحشد الشعبی فرودگاه تلعفر را به طور کامل پاکسازی و مسیرهای منتهی به این فرودگاه را قطع کرده است.

پیشروی نیروهای مشترک عراقی به سمت مرکز شهر موصل با حمایت هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش و در میان مقاومت شدید داعش ادامه دارد؛ تعداد آوارگان عراقی نیز همچنان رو به افزایش است؛ نیروهای عراقی به دلیل بمب‌های کار گذاشته شده داعش و حضور غیرنظامیان در موصل با احتیاط به سمت مرکز شهر حرکت می‌کنند.

در حومه جنوبی موصل نیز نیروهای پلیس فدرال عراق، اطراف شهر حمام العلیل را از مواد منفجره پاکسازی کردند و پس از بازپس‌گیری بیش از 80 روستا مسیرها برای بازگشت غیرنظامیان را باز کردند.

 اکنون تنها دو منطقه باقی مانده تا این نیروها بتوانند به فرودگاه استراتژیک موصل و از آنجا به ساختمان‌های دولتی، به عنوان اولین سد دفاعی شهر موصل از محور جنوبی برسند.

خبر دیگر اینکه، مرکز اطلاعات نظامی بغداد از خنثی‌سازی عملیاتی تروریستی علیه زائران حسینی خبر داد.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک گروهک وابسته به داعش را که قصد حمله به زائران اربعین امام حسین (ع) را داشتند، در شهر بغداد شناسایی و بازداشت کرده است.

طبق این بیانیه اعضای گروهک مذکور همراه خود ۳۰ بمب در انواع مختلف آن، ۱۷ بی سیم و ۱۸ عدد باتری ۹ وات داشتند؛ در ادامه این بیانیه آمده‌است، اعضای گروهک یادشده قصد انجام عملیات تروریستی علیه زوار اربعین را داشتند.
https://taghribnews.com/vdcao6nuw49nmi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی