تاریخ انتشار۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 193992

تاكيد سازمان ملل بر آزادی شیخ علی سلمان/ نگرانی از شکنجه زندانیان در بحرین

کمیسر عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد در بیانیه ای آزادی فوری دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را خواستار شد.
تاكيد سازمان ملل بر آزادی شیخ علی سلمان/ نگرانی از شکنجه زندانیان در بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "رابرت کولویل"، سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر اعلام کرد که الامیر زید بن علی کمیسر عالی حقوق بشر به طور خاص به موضوع شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و نبیل رجب یکی از بارزترین مدافعات حقوق بشر در بحرین که هر دو همچنان در زندان بسر می برند، اهتمام دارد.
 
در بیانیه کمیساریای عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد آمده است که شیخ علی سلمان و وکلای مدافع وی از اینکه نتوانسته اند از حق دفاع بهره مند شوند، شکایت کرده اند همچنانکه کمیسر عالی نیز از اینکه شیخ علی سلمان و نمایندگان قانونی وی نتوانسته اند ادله بی گناهی وی را ارائه کنند، اطلاع دارد.
 
در این بیانیه بار دیگر بر خواسته کمیساریای عالی حقوق بشر و شورای حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر آزادی فوری شیخ علی سلمان تاکید شده است همچنانکه کمیسر عالی حقوق بشر ژانویه گذشته نیز خواستار آزادی شیخ سلمان شد.
 
سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین درباره بدرفتاری با زندانیان زندان سیاسی "جو" بحرین و شکنجه آنان ابراز نگرانی کرد.
 
وی افزود: این سازمان، تحقیق بی طرفانه در خصوص شکنجه و بدرفتاری با زندانیان به ویژه پس از رویدادهای 10 مارس 2015 این زندان را خواستار است.
 
از زمان ناآرامی های خشونت آمیز در دهم مارس ۲۰۱۵ (20 اسفند) در زندان مرکزی جو؛ بسیاری از زندانیان این زندان تحت شکنجه قرار گرفته و از ملاقات با خانواده های خود محرومند.
 
نیروهای امنیتی بحرینی در 20 اسفند، 10 مارس 2015 ، برای مقابله با زندانیان خشمگین معترض به ضرب و شتم مادر یکی از زندانیان، به زندان جو یورش بردند و صدها نفر را زخمی کردند به همین علت سازمان های حقوقی خواهان تشکیل کمیته ای مستقل برای تحقیق در این زمینه و دادن اجازه به صلیب سرخ برای تماس با زندانیان زندان جو هستند.
 
 

 
https://taghribnews.com/vdcaoen6u49noo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی