تاریخ انتشار۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : 213494

تشکیل گروه مجازی بین المللی برای حمایت از نامه مقام معظم رهبری

یک فعال سیاسی در نیجریه با دعوت از فعالان چندین کشور، گروهی مجازی را برای پیگیری اخبار و بازتاب نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی تشکیل داد.
تشکیل گروه مجازی بین المللی برای حمایت از نامه مقام معظم رهبری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نامه دوم رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی، در حال انعکاس بین محافل مختلف در کشورها است.
 از جمله فعالان سیاسی در ارتباط با این نامه، «هارون یحیی البیناوی» از فعالان سیاسی ساکن شهر کادونا در شمال نیجریه است که از زمان انتشار نامه نخست‌ رهبری ایران به جوانان غربی، در این خصوص فعالیت دارد.
 
هارون دراین باره گفت: من از زمانی که نامه نخست رهبری ایران منتشر شد، در فیسبوک تبادل اطلاعاتی زیادی انجام دادم اما متاسفانه فیسبوک، سه بار متوالی صفحات مرا مسدود کرد. پس از آن بود که 23 ماه می گذشته (2 خرداد ماه 1394) گروهی مجازی در شبکه اجتماعی «واتس‌اپ» تشکیل دادم و حدود 100نفر از فعالان کشورهای مختلف را در آن عضو کردم.
 
هارون البیناوی توضیح داد: این گروه مجازی را برای دفاع از مفاهیم این نامه و دفاع از ایران راه‌اندازی کردم و هر مقاله و یادداشتی که در رسانه‌های مختلف دنیا درخصوص حوزه فعالیت ما منتشر می‌شود، در اینجا اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا همه اعضا مطلع شوند.
 
وی افزود: این گروه مجازی به دلیل محدودیت فنی، فقط 100 عضو از حداقل 11 کشور از جمله، آلمان، آفریقای جنوبی، نیجریه، غنا، اندونزی، هند، پاکستان و سریلانکا دارد.
 
مدیر این گروه همچنین گفت که قصد دارد به دلیل استفاده از فضای فنی بهتر، مجموعه‌ای جدید را برای نامه رهبری، در شبکه اجتماعی «تلگرم» ایجاد کند زیرا تلگرام بر خلاف واتس‌اپ محدودیتی برای عضو شدن افراد مختلف از کشورهای متعدد ندارد.
 
هارون یحیی خاطرنشان کرد: من ابتدا درحال خلاصه کردن نامه بودم [تا آن را منتشر کنم] اما دیدم کلمه به کلمه آن مهم است و حق مطلب ادا نخواهد شد؛ این نامه کوتاه است اما موضوعات مهم و متعددی در آن ذکر شده است که باید به درستی به آن پرداخته شود.
 
هارون درباره نحوه برخورد کشورهای عربی و واکنش آنان به این نامه گفت: دولت‌های غربی مانند همیشه آن را نادیده می‌گیرند و رسانه‌های جریان غالب هرگز این نامه را تبلیغ نمی‌کنند، در نهایت حداکثر کار آنان این است که بخش‌هایی از آن را که مورد علاقه‌شان است، جدا می‌کنند و حتی آن را در نقل، تحریف می‌کنند اما مردم در غرب مانند نامه اول از آن استقبال خواهند کرد.
 
این تحلیلگر نیجریایی گفت: این نامه قلب مردم غرب را نشانه گرفته است. توجه کنید که این نامه را فقط جوانان نمی‌خوانند بلکه والدین آنان هم آن را مطالعه خواهند کرد. این تحولی مهم است و این وظیفه ماست که آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنیم تا به هدفش برسد.
https://taghribnews.com/vdcaoenuy49n6y1.k5k4.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی