تاریخ انتشار۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۱۲
کد مطلب : 286296
سید حسن نصرالله:

رژیم صهیونیستی از اینکه داعش در سوریه شکست خورده نگران شده است/داعش به پایان خود رسیده است

دبیرکل حزب الله لبنان باتاکید براینکه داعش به پایان خود رسیده است، گفت: داعش در حال حاضر به دنبال افرادی برای انجام حملات انتحاری است تا بتواند شکست در سوریه را به تأخیر بیندازد.
رژیم صهیونیستی از اینکه داعش در سوریه شکست خورده نگران شده است/داعش به پایان خود رسیده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در شب عاشورای حسینی(ع) خواستار حفظ ثبات سیاسی لبنان و آرامش موجود شد و تصریح کرد: اداره کشور با تشنج یا دشمنی با یکدیگر به پیش نمی‌رود. همانگونه که پیش از این در قضیه انتخابات توانستیم اختلافات را حل کنیم، هنوز هم می‌توان اختلاف سلیقه‌ها و تضادها را حل و فصل کرد و مصلحت لبنان در دوری از هر گونه درگیری در سطح ملی است.
 
وی با اشاره آزادسازی کامل منطقه «الجرود» و بزرگداشت کشته شدگان ارتش لبنان، عنوان کرد: تهدید تروریستی پس از آزادسازی «الجرود» کاهش پیدا کرده، اما پایان نیافته است. پایگاه های لجستیکی برای آغاز عملیات‌های تروریستی در شهرها و شهرک‌ها منهدم شده است و با وجود سخنان برخی سفارتخانه‌های خارجی در لبنان، مشتاقم بگویم که لبنان از امن‌ترین کشورهای جهان و امن‌تر از آمریکا است.
 
نصرالله با تاکید بر اینکه گروهک تکفیری داعش به پایان خود رسیده و تنها مسأله زمان مطرح است، اظهار داشت: داعش در حال حاضر به دنبال افرادی برای انجام حملات انتحاری است تا بتواند شکست در سوریه را به تأخیر بیندازد.
 
وی در ادامه به طرح این سوال پرداخت که اگر داعش پیروز می‌شد، سرنوشت عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس و کشورهای شمال آفریقا چه می شد؟
 
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از اینکه داعش در سوریه شکست خورده نگران شده است، تصریح کرد: ما توانستیم توطئه داعش را که محصول رژیم صهیونیستی بود و از سوی قدرت‌های منطقه‌ای برای تجزیه منطقه حمایت می‌شد را خنثی کنیم.
 
نصرالله در ادامه با اشاره به همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: آنها پس از شکست طرح داعش، به پروژه تجزیه منطقه بازگشتند و اولین آن را نیز از کردستان عراق آغاز کردند.
 
وی ادامه داد: مسئله مربوط به همه‌پرسی یا حق تعیین سرنوشت نیست؛ بلکه به تجزیه منطقه بر اساس نژاد مربوط می‌شود و آنچه که در کردستان عراق می‌گذرد، تمام منطقه را تهدید می‌کند.
 
دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه تنها حامی جدایی این منطقه از عراق رژیم صهیونیستی است، افزود: درباره موضع آمریکا درباره جدایی اقلیم کردستان، نباید به آنها اعتماد کرد، صداهایی در آمریکا وجود دارد که از جدایی کردستان عراق حمایت می‌کنند.
 
نصرالله در ادامه با اشاره به سیاست های عربستان سعودی تصریح کرد: حاکمان عربستان در رأس پروژه ضد مقاومت قرار دارند.
 
وی در ادامه خطاب به حاکمان سعودی گفت: به زودی جدایی کردستان از عراق، به عربستان می‌رسد و موجب تجزیه این کشور می‌شود، عربستان بهتر از هر کشور دیگری شرایط تجزیه شدن را دارد.
 
https://taghribnews.com/vdcaoinui49nau1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی