تاریخ انتشار۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 242393

روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات یمن شد

"میخائیل بوگدانف" معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه خواستار از سرگیری مذاکرات طرف های یمنی برای پایان دادن به جنگ و خونریزی در این کشور عربی شد.
روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات یمن شد
به گزارش  خبرگزاری تریب(تنا)، بوگدانف روز گذشته در دیدار با "عبدالمالک مخلفی" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه دولت فراری یمن در جده عربستان گفت: روسیه به شدت نگران تشدید جنگ و خونریزی در یمن است و از طرف های یمنی دعوت به پایان درگیری ها و بازگشت به میز مذاکرات می کند.

بنا به اعلام وزارت امور خارجه روسیه، بوگدانف و مخلفی به تفصیل در مورد اوضاع سیاسی و نظامی یمن گفت وگو و بر ضرورت حل و فصل صلح آمیز بحران این کشور تأکید کردند.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه بر ضرورت از سرگیری مذاکرات یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد بر اساس قطعنامه های شورای امنیت و مذاکرات ملی این کشور تأکید کرد.

در این دیدار مبارزه مؤثر با گروه های تروریستی در یمن مورد بررسی و اتخاذ تدابیر لازم برای بهبودی اوضاع اجتماعی، اقتصادی و انسانی فاجعه آمیز این کشور مورد تأکید قرار گرفت.

روسیه با مقامهای دولت مستعفی و فراری یمن به ریاست عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور و نمایندگان گروه های مخالف یمنی رابطه دارد.

مقامهای روس هفته گذشته با هیأت عالی علمای یمنی و نمایندگان منطقه ای مقاومت به سرپرستی "سید شمس الدین شرف الدین" رئیس اتحاد علمای یمن، در مسکو دیدار کردند.

در همین راستا در دیدار رئیس اتحاد علمای یمن با "میخائیل بوگدانف"نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، پیشگیری از ادامه مناقشه سیاسی نظامی این کشور در کانون رایزنی های دو طرف قرار گرفت.



 
https://taghribnews.com/vdcaounue49nye1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی