تاریخ انتشار۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 260294

محمود عباس توقف شهرک سازی اسرائیل را خواستار شد

"محمود عباس"رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ضمن درخواست برای توقف فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی بر تعهدات خود در قبال راه‌حل دو کشور تأکید کرد.
محمود عباس توقف شهرک سازی اسرائیل را خواستار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، موضع تشکیلات خودگردان فلسطین پس از کنفرانس مطبوعاتی مشترک "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهییونستی، در واشنگتن در روز چهارشنبه بیان شد.

در بیانیۀ محمود عباس آمده است:ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی از اسرائیل می‌خواهد تا با درخواست  جامعه‌بین‌المللی موافقت کرده و به فعالیت‌های شهرک‌سازی خود در قدس شرقی اشغالی پایان دهد.

این بیانیه افزود:ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از راه‌حل دو کشور و قوانین بین‌المللی که پایان اشغال اراضی فلسطین از سوی اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس را تضمین کند، حمایت می‌کند.

رژیم تل‌آویو که پس از روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ جسورتر شده است، به‌ تازگی از ساخت 5 هزار واحد مسکونی جدید دیگر در اراضی اشغالی فلسطینی خبر داد؛ با این‌حال ترامپ در این کنفرانس مطبوعاتی توقف فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

ترامپ در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود با نتانیاهو از اشاره مستقیم به این موضوع که آیا وی از راه‌حل دو کشور استقبال می‌کند یا خیر، خودداری کرد؛ وی افزود:من به هر دو گزینه راه‌حل دو کشور و یک کشور فکر می‌کنم و از گزینه‌ای حمایت می‌کنم که موردقبول دو طرف باشد.

یک مقام ارشد کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، سه‌شنبه گفت: واشنگتن در ارتباط با مناقشه میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی دیگر بر "راه‌حل دو کشور" پافشاری نمی‌کند اما در صورت موافقت طرفین از آن حمایت خواهد کرد.

یک ماه کمتر از روی کار آمدن ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامۀ 2334، ادامۀ شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی را محکوم کرد و خواستار توقف این روند غیرقانونی شد.

بر اساس این قطعنامه که با 14 رأی موافق و رأی ممتنع امریکا به تصویب رسید، هرگونه شهرک ‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید که به‌صورت جدی صلح در منطقه و امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی را به مخاطره می‌اندازد.


 
https://taghribnews.com/vdcaownuy49niu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی