تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۶
کد مطلب : 164390

نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار حضور مردم در راه پیمایی روز قدس شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آستانه روز قدس، کشتار بی رحمانه مردم مظلوم غزه را محکوم کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار حضور مردم در راه پیمایی روز قدس شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نمایندگان شیعه و اهل سنت مجلس شورای اسلامی در مصاحبه هایی با خبرنگار تقریب طی روزهای گذشته، ضمن محکومیت حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه و کشتار بی رحمانه غیرنظامیان در این منطقه، خواستار حضور گسترده مردم ایران در راه پیمایی روز قدس شدند.

احمد جباری، نماینده بندر لنگه خاطرنشان کرد: این روزها که حملات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مسلمانان غزه و فلسطین به اوج خود رسیده، شرکت در راه پیمایی روز قدس می تواند اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و قوت قلبی برای جنبش های اسلامی در سراسر بلاد اسلامی باشد.

احمد شوهانی، نماینده ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه پیمایی امسال با جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مصادف شده، لذا می طلبد تمام ملت ها نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای اسلامی و گوشه گوشه دنیا اقدام به کمک سیاسی و حمایت فکری از این ملت مظلوم نمایند.

حامد قادر مرزی، نماینده قروه و دهگلان و عضو فراکسیون اهل سنت در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: وظیفه همه مسلمانان است که در این روز نه تنها در راه پیمایی شرکت کنند که از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کرده و با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی نمایند.

حجت الله درویش پور، نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در راه پیمایی روز قدس هم نشانه ای از همدردی با مردم فلسطین است و هم به دنیا نشان داده می شود که توده های مردم ایران و نه تنها حکومت، هوادار جنبش های مردمی و مردم مظلوم غزه و فلسطین هستند.

حمید رضا پشنگ، نماینده خاش و نصرت آباد با اشاره به اینکه تنها کشوری که در مقابل ظالمان جهان ایستاده، ایران اسلامی است، تاکید کرد: با شرکت در مراسم روز قدس می توانیم ضمن ابراز همدردی با ملت غزه، حمایت خود را از آنان اعلام کرده و نفسی تازه به جهان اسلام بدمیم.

رسول خضری، نماینده پیرانشهر و سردشت، پیام برگزاری راه پیمایی روز قدس را اتحاد دانست و گفت: اتحاد امت اسلامی، یأس و ناامیدی را برای گروه های تکفیری و کسانی که در جهت تفرقه افکنی بین امت واحده اسلامی گام بر می دارند و از طریق استکبار تغذیه می شوند، رقم خواهد زد.

سالار مرادی، نماینده سنندج نیز تصریح کرد: روز قدس برای همه مسلمانان چه کسانی که ایرانی هستند و چه کسانی که خارج از ایران هستند، اهمیت دارد و نشان دهنده این است که مسلمانان و کشورهای اسلامی نسبت به سرنوشت قدس و فلسطین بی تفاوت نیستند و آمادگی دارند از نظر روانی و معنوی و به هر شکل دیگر از برادران و خواهران فلسطینی خود حمایت کنند.

سید احسن علوی، نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران، با اشاره به این سخن رهبر فقید انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) که "ما بر ظالم می تازیم و از مظلوم دفاع می کنیم" تاکید کرد: روز قدس، فرصت خوبی است که مسلمانان در مقابل تجاوزات و اقدامات صهیونیست ها و آمریکایی ها به پاخیزند و ندای حق طلبی شان را به گوش جهانیان برسانند.

سید محمدباقر عبادی، نماینده بیرجند و درمیان و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز راه پیمایی روز قدس را قوت قلبی برای فلسطینی ها دانست و گفت: برپایی هرچه باشکوه تر راه پیمایی روز قدس نشان دهنده اهمیت جمهوری اسلامی در منطقه بوده و حضور مردم همیشه در صحنه ایران را به دنیا نشان می دهد.

ضرغام صادقی، نماینده شیراز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرکت در این مراسم نشان دهنده قدرت تأثیر گذار ملت های مسلمان و عاملی در راستای بازدارندگی تجاوزات و تعدی های آمریکا، هم پیمانانش و رژیم جعلی و صهیونیستی اسرائیل است.

عابد فتاحی، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، روز قدس را یکی از پر افتخارترین روزهای تاریخ ملت های مسلمان و مخصوصاً ایران دانست و گفت: هنگامه ای که مسلمین در این روز به پا می کنند، برای اکثر کشورهای دنیا غیرقابل باور است؛ هنگامه ای که نشانگر بیداری مسلمانان و انسجام امت حضرت محمد(ص) است.

عبدالکریم رجبی، نماینده مینودشت و کلاله تاکید کرد: مردم ایران یک وظیفه اساسی به عهده دارند و آن این است که فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده و حمایت خود را از قیام مردمی و مبارزات مردم فلسطین اعلام کنند.

دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی، عثمان احمدی، نماینده مهاباد اظهار داشت: به خاطر اثبات اتحاد بین مذاهب، برادران اهل تسنن و شیعه در کنار یکدیگر و در راه پیمایی روز قدس انزجار و نفرت خود را از جنایات رژیم اشغالگر قدس ابراز خواهند داشت.

عطاءالله سلطانی صبور، نماینده رزن و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: جهاد ما در برابر صهیونیست ها، شرکت در راه پیمایی روز قدس است.

محمد ابراهیم رضایی، نماینده خمین و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، مهمترین اثر برگزاری راه پیمایی روز قدس در سطح جهانی را بیداری و همراهی ملت ها دانست و گفت: بیداری و اتحاد و انسجام همه مردم علیه این رژیم ددمنش از آثار برگزاری راه پیمایی روز قدس در سطح جهانی است.

مهدی کوچک زاده، نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر کسی بویی از انسانیت برده باشد، در مورد آنچه این روزها دارد در فلسطین اشغالی و غزه اتفاق می افتد، احساس مسئولیت کرده و عکس العمل نشان می دهد.

ناصر کاشانی، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس نمادی است برای تمام اعضای جامعه اسلام و امت اسلامی تا به نشانه همبستگی با ملت مظلوم فلسطین به خیابان ها آمده و خشم و انزجار خود را از دشمن صهیونیستی و استکبار جهانی به دنیا نشان دهند، گفت: مسلمانان در این روز نشان می دهند که ملت مظلوم فلسطین تنها نیستند و تمام مسلمانان دنیا به فکرشان بوده و همدم و یار و غمخوارشان می باشند.

نعمت الله منوچهری، نماینده پاوه و جوانرود و عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: امسال راه پیمایی روز قدس بسیار حساس تر از سال های قبل است؛ چرا که هم اکنون مردم قدس شریف و نوار غزه زیر بمباران ناجوانمردانه اسرائیلی های غاصب هستند.

هادی شوشتری، نماینده قوچان و فاروج و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به روزهایی که در آنها به سر می بریم و وضعیتی که در غزه حاکم است، برپایی راه پیمایی روز قدس از اولویت بالایی برخوردار است و باید هرچه باشکوه تر از سال های قبل برگزار گردد تا توجه جهان اسلام و افکار عمومی دنیا، سیاستمداران کشورهای غربی، سازمان های بین المللی و کانون های مدعی حقوق بشر به کشتار مسلمانان نوار غزه جلب شود.

هدایت الله میرمراد زهی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان این نکته که راه پیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اعلام انزجار از کشورهای امپریالیسمی است که همیشه کشورهای مسلمان را مورد تعرض قرار می دهند، گفت: راه پیمایی روز قدس ابراز همبستگی مسلمانان از نقطه نظر سیاسی است.

یعقوب جدگال، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی، روز قدس را روز اتحاد و وحدت کل مسلمین جهان دانست و گفت: امروزه و در برهه کنونی که اختلافات و تشنجات فرقه ای مختلف در جهان اسلام وجود دارد، شرکت در راه پیمایی روز قدس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز حضور گسترده مردم در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین بسیار مؤثر خواهد بود. در روز جهانی قدس نه تنها مسلمانان که غیر مسلمانان هم علیه اسرائیل فریاد خواهند کشید.

امیر خجسته، نماینده همدان و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ما حضور در راه پیمایی روز قدس را واجب شرعی برای خود می داند. مردم سراسر جهان نیز قبل از فرا رسیدن روز قدس، اقدام به برپایی راه پیمایی هایی جهت محکوم کردن جنایت های صهیونیست ها کرده اند. حضور مردم ایران و جهان اسلام در روز قدس کمتر از جنگیدن در جبهه فلسطین علیه اسرائیل نیست.
https://taghribnews.com/vdcaoyn6w49nie1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی