تاریخ انتشار۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 244193
بشار جعفری:

بحران سوریه، یک جنگ داخلی نیست

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: با وجود هزاران تروریسم از 100 کشور جهان در سوریه، نمی توان جنگ در این کشور را یک جنگ داخلی دانست.
بحران سوریه، یک جنگ داخلی نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری سانا، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، در نشست هم اندیشی درباره مسئولیت حمایت در سازمان ملل گفت: حکومت سوریه به وظیفه قانونی خود در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور و امنیت شهروندان در برابر گروه های تروریستی که بر روی دولت و ملت سوریه اسلحه کشیده اند، ادامه می دهد.
 
جعفری تأکید کرد: بکاربردن اصطلاحاتی مانند گروه های مسلح، واقعیت تروریستی بودن داعش، النصره، فتح الشام، جیش الفتح، جیش الاسلام و دیگر گروه های مرتبط با آن ها را تغییر نمی دهد و دولت سوریه براساس مسئولیت ملی خود در تامین امنیت مردم، با آن ها مبارزه می کند.
 
وی گفت: شهروندان سوری در طول ده ها سال در سایه تامین امنیت و رعایت عدالت، هرگز به رنج آوارگی و پناهندگی گرفتار نشده بودند و اگر برخی کشورهای شناخته شده از ده ها هزار تروریست خارجی حمایت نکرده بودند، ملت سوریه به چنین رنج هایی مبتلا و قتل عام نمی شدند.
 
جعفری تصریح کرد: حکومت های این کشورها همچنان به حمایت از تروریسم در سوریه و سنگ اندازی در مسیر حل و فصل سیاسی بحران و تحریم های یکجانبه ادامه می دهند و شهروندان سوری را مجبور می کنند تا با به خطر انداختن جان خود درمسیر مهاجرت خارجی گام بردارند یا در داخل سوریه، از مناطق اشغال شده توسط تروریست ها به مناطق امن مورد حمایت دولت مهاجرت کنند.
 
وی افزود: نمی توان آنچه در سوریه در جریان است، را جنگ داخلی نامید زیرا هزاران تروریسم از بیش از 100 کشور جهان از مسیر کشورهای همسایه و حمایت حکومت های این کشورها وارد سوریه شده اند و این وضعیت با جنگ داخلی که در گزارش دبیرکل آمده است هیچ تناسبی ندارد.
 
نماینده سوریه در سازمان ملل، در ارتباط با موضوع نشست هم اندیشی درباره مسئولیت حمایت در سازمان ملل گفت که اصل مسئولیت حمایت، به بهانه ای برای دخالت در امور داخلی کشورها تبدیل شده است.
 
جعفری ادامه داد: مسئولیت حمایت از شهروندان در برابر جنایت های بزرگ از وظایف اختصاصی دولت ها و از مهمترین اجزای حاکمیت ملی است و هدف از نظریه مسئولیت حمایت، تقویت حاکمیت ملی است نه تضعیف آن.
 
وی بیان کرد: برخی از کشورها از این نظریه به عنوان ابزار و بهانه ای جدید و ساختگی برای دخالت در امور داخلی کشورها و دست یافتن به منافع خود به هرقیمتی استفاده می کنند.
 
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: این اصل نیز مانند بسیاری از اصول و نظریه های دیگر ارزش و اعتبار خود را به دلیل سیاسی کاری، منفعت طلبی و سیطره طلبی از دست داده است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcaoynue49ny61.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی