تاریخ انتشار۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : 283523

روز درهای باز مساجد در آلمان برگزار می شود

روز درهای باز مساجد آلمان با شعار «همسایگی خوب؛ جامعه بهتر» ۱۱ مهرماه سال جاری در این کشور برگزار می‌شود.
روز درهای باز مساجد در آلمان برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، شورای هماهنگی مسلمانان در آلمان (KRM) شهروندان مسلمان و غیرمسلمان علاقمند به اسلام را برای حضور در مساجد در روز سوم اکتبر(۱۱ مهرماه سال جاری) که روز «درهای باز مساجد» نامیده می‌شود، دعوت کرده و شعار امسال این برنامه «همسایگی خوب؛ جامعه بهتر» اعلام شده است.
 
هدف این رویداد سالانه، تقویت گفتگو و ارتباط بیشتر میان مسلمانان و غیرمسلمانان با هدف آشنایی بیشتر آنان با یکدیگر است.
 
در چند سال گذشته، جوامع اسلامی در آلمان مراسم روز مساجد باز را سازماندهی و غیرمسلمانان علاقمند را به مساجد دعوت کرده‌اند.
 
بیش از هزار مسجد در آلمان، سالانه در این مراسم شرکت می‌کنند و برنامه‌هایی مانند بازدید از مساجد، سخنرانی‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها، مکان‌هایی برای ملاقات و اطلاع‌رسانی برای این مراسم سازماندهی می‌شوند.
 
از سال ۲۰۰۷ روز جهانی درهای باز مساجد به وسیله شورای هماهنگی مسلمانان آلمان با هدف یادگیری، ارتباط، دانش و اعتماد، گفتگوی سازنده، مشارکت و شناخت سازماندهی شده است.
 
شعار این روز، هر سال انتخاب می‌شود و تمرکز اصلی در چند سال گذشته بر روی حفاظت از محیط زیست، مسئولیت اجتماعی، هنر اسلامی و مهاجرت بوده است.
 
امسال روز درهای باز مساجد با شعار «همسایگی خوب؛ جامعه بهتر» می‌خواهد به تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی برای همزیستی واکنش نشان دهد.
 
در بروشوری که برای این مراسم در نظر گرفته شده، آمده است: «از آنجایی که امروزه درباره اهمیت همسایگی در اسلام، شناخت کمی وجود دارد، شورای هماهنگی مسلمانان (KRM) این موضوع را به عنوان شعار امسال روز درهای باز مساجد انتخاب کرده است.»
https://taghribnews.com/vdcauenue49nam1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی