تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 253526
معاون پژوهشی پژوهشگاه مطالعات تقریبی:

جریان های تکفیری چهره اسلام را خدشه دار کرده اند

معاون پژوهشی پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: متأسفانه جریان های افراطی و تکفیری، اسلامِ عزت و سرافرازی و مودت و رأفت را به اسلام خشونت مورد نظر اسرائیل و آمریکا و استکبار جهانی تبدیل کرده اند.
جریان های تکفیری چهره اسلام را خدشه دار کرده اند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین "صادق گلزاده" معاون پژوهشی پژوهشگاه مطالعات تقریبی و حجت الاسلام والمسلمین "محمدعلی مطلبی فشارکی" کارشناس مذهبی و رئیس حوزه علمیه حجت ابن الحسن (ع) در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، بر وحدت مسلمانان و ضرورت مبارزه با جریان های تکفیری تأکید کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین "صادق گلزاده" با اشاره به اینکه اسلام بر مدار رحمت، مودت، رأفت، عزت، سرافرازی، پایداری و ویژگی های مثبت حقیقت وجودی انسان بنا نهاده شده است، گفت: این حقیقت را ما بر اساس قرآن در دو ظرفیت ممتاز و برجسته یعنی خود قرآن و مفاهیم آسمانی اش و شخصیت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) جلوه گر می بینیم.
 
وی درباره تأثیرات مخرب جریان های تکفیری نیز بیان داشت: متأسفانه جریان های افراطی و تکفیری، اسلام عزت، اسلام سرافرازی، اسلام مودت و اسلام رأفت را به اسلام خشونت مورد نظر اسرائیل و آمریکا و استکبار جهانی تبدیل کرده اند.
 
معاون پژوهشی پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع تقریب مذاهب ادامه داد: قرآن می فرماید، "ای مردم، خلاصه عظمت الهی را ما برای شما فرستادیم تا از او الگو بگیرید"؛ لذا ما می توانیم از دین پیامبر(ص) که در مدینه و مکه پیاده کرد، استفاده حداکثری داشته باشیم.
 
وی با اشاره به هفته وحدت، اظهار داشت: هفته وحدت از دوازدهم ربیع الاول تا هفدهم ربیع الاول، میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام و میلاد امام صادق (ع) است که در نقل اول (دوازدهم) جمع زیادی از اهل سنت و شیعیان معتقد به میلاد پیامبر اسلام(ص) هستند و در نقل دوم (هفدهم) جمعی از اهل سنت و عمده شیعیان به آن معتقد هستند؛ این فاصله میان دو نقل میلاد، خیر و برکت و رحمت و تعامل و هماهنگی امت، به نام "هفته وحدت" معنا گرفت.
 
وحدت مسلمانان حرف اول را در پیروزی می زند
حجت الاسلام والمسلمین "محمدعلی مطلبی فشارکی" نیز با بیان اینکه همه مسلمان ها با همدیگر، مشترکاتی دارند که از سیره پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) و نص صریح قرآن به دست می آید، گفت: یکی از سیره های پیامبر اسلام(ص) که همه قبول دارند و هم برای اهل تسنن و هم اهل تشیع، حجت است، این بود که با خواندن صیغه برادری، وحدت میان مسلمانان را برقرار کردند.
 
وی با اشاره به نقش وحدت و تفرقه در میان مسلمان اظهار داشت: همیشه در طول تاریخ آن چه که عامل پیروزی مسلمانان شده است، وحدت مسلمین بوده و آنچه که باعث شکست و سرشکستگی و از بین رفتن جامعه اسلامی بوده است، تفرقه و شکستن وحدت اسلامی بوده است.
 
این کارشناس مذهبی افزود: قرآن کریم از مردم دعوت کرده که به حبل الله چنگ بزنند برای اینکه تفرقه در میانشان ایجاد نشود. سیره پیامبر اسلام(ص) و ائمه هدی و علما و بزرگان دین و دلسورزان اسلام، در طول تاریخ هم دعوت مردم به وحدت است.
 
وی با بیان اینکه هیچ عالم دینی و هیچ روشنفکر دلسوز مردم را دعوت به تفرقه نمی کند، تصریح کرد: می بینیم، مقام معظم رهبری که هم یک اسلام شناس قوی و هم یک شخصیت دلسوز در جهان اسلام هستند و در راس هرم مسلمین قرار دارند، به چه میزان مردم را دعوت به وحدت کرده اند؛ این سیره در زمان امام خمینی (ره) نیز بود و از وقتی که انقلاب پیروز شد، ندای وحدت در کلمات گوهر بار امام خمینی(ره) منور است.
 
ریاست حوزه علمیه حجت ابن الحسن (ع) با تاکید بر اینکه وحدت مسلمان ها و آحاد ملت حرف اول را در پیروزی می زند، گفت: عقل سلیم، خرد ورزی، فکر و اندیشه صحیح اقتضاء می کند که ما روی مشترکات خود که فراوان است سرمایه گذاری کنیم.
 
 
https://taghribnews.com/vdcauenui49nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی