تاریخ انتشار۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 286827

هوشیاری ایران در برابر توطئه استکباری استقلال خواهی اقلیم کردستان

تنا – اختصاصی
رهبران کردستان عراق در حالی اقدام به برگزاری همه پرسی برای مستقل کردن سرزمین اقلیم شمال عراق نموده اند که اگر این طرح و تمایل به مستقل شدن تنها با هدف دستیابی به آرمانهای تاریخی شان طراحی و اجرا می شد، در قالب موضوع داخلی عراق مورد پیگیری قرار می گرفت اما متاسفانه این گونه نیست.
هوشیاری ایران در برابر توطئه استکباری استقلال خواهی اقلیم کردستان
همه پرسی و گام برداشتن در  مسیر استقلال از سوی کردها در امتداد طرح جامعه استکباری و در راس آنها رژیم صهیونیستی قرار دارد. مقام های این رژیم از بروز چنین رخدادی برای ایجاد  بحران جدید در منطقه خاورمیانه استقبال می کنند. طرح کنونی اقلیم تداوم همان طرح کردستان بزرگ است که پیش از این از سوی جهان استکباری مورد پیگیری قرار گرفته بود. این طرح بر مبنای ایجاد اختلاف و عمیق تر کردن سلایق قومی و مذهبی پایه ریزی شده و در قالب بزرگتر به صورت خودمختاری و تجزیه کشورهای جهان اسلام ظهور و بروز یافته است. کشورهای غربی و مسئولان رژیم صهیونیستی همواره خواهان آن هستند که کشورهای مسلمان را در توطئه، درگیری و جنگ باقی نگه دارند و از سوی دیگر سرمایه دارانی در جوامع غربی هستند که از رهاورد این جنگهای بی پایان که با توطئه صهیونیستها رقم خورده است، تعاملات سنگین تسلیحاتی خود را انجام داده و از سود اقتصادی چنین جنگهایی سرشار می شوند.
 
حال آنکه اقدام اقلیم در برگزاری همه پرسی و مسیری که برای استقلال جویی دنبال می کند عواقب سنگین امنیتی برای منطقه و به ویژه کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران دارد. از جمله اینکه سرزمین این اقلیم که استقلال خواهی آن به ویژه با حمایت رژیم سهیونیستی رو به رو شده است، می تواند به پایگاهی برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود و از این منظر خطراتی را برای آن به دنبال داشته باشد. چنانکه نشانه های آن هم در همین مدت اخیر و با زمزمه های اولیه همه پرسی دیده شده است. در چنین فضایی جمهوری اسلامی ایران باید هوشیارانه آماده باشد و اقدامات و تحرکاتی که در قالب این رخداد صورت می گیرد را به خوبی رصد کرده تا به دشمنان اجازه کوچکترین دست اندازی ندهد. آمادگی و اقدام برای مواجهه با آنچه در کردستان عراق و در نزدیکی مرزهایش می گذرد، باید با مواضع کشورهایی که با این موضوع مرتبط و درگیر هستند، هماهنگ باشد تا آنهایی که با طرح های خام درصدد آشوب آفرینی و ایجاد طرح های بحران زای جدید در منطقه هستند به خوبی دریابند که با پاسخ جدی کشورهای مهم منطقه  به ویژه جمهوری اسلامی رو به رو خواهند شد.
 
 
به قلم: اسماعیل کوثری؛ جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه
 
https://taghribnews.com/vdcauinu049naa1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی