تاریخ انتشار۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 155129

تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید مرکز اسلامی انگلیس

مراسم توديع و معارفه حجت الاسلام و المسلمين عبدالحسین معزی و حجت الاسلام والمسلمين دکتر محمد علی شمالی، روسای قدیم و جدید مرکز اسلامی انگلیس، در هفدهمين نشست ساليانه روحانيون ، مبلغين ، ائمه جماعات و روسای مراکز اسلامی و مساجد بريتانيا در مرکز اسلامی انگليس، روز شنبه ۲۲ مارس ۲۰۱۴ و در آغازين روزهای تحویل سال نو خورشیدی ۱۳۹۳، در لندن برگزار شد.
تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید مرکز اسلامی انگلیس
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید فاضل میلانی امام موسسه آیت الله خوئی ضمن خیر مقدم به دکتر شمالی، حجت الاسلام و المسلمین معزی را فردی فرهیخته، دانشمند، برادری عزیز و مدیری مدبر نامید که زحمات او در این مدت منشأ برکات بسیاری بوده است.
وی در ادامه از خلاقیت و نوآروی به عنوان رمز اصلی موفقیت در هر کاری و از جمله در عرصه تبلیغ دین نام برد و  دوراندیشی را در کنار خلاقیت از عوامل مهم در موفقیت علما در این کشور معرفی و تاکید کرد،که این دو ویژگی یعنی خلاقیت و دوراندیشی از همان ابتدای آشنایی با آقای معزی در برنامه های ایشان کاملاً مشهود بود .
وی همچنین همکاری نزدیک ایشان با سایر مراکز اسلامی را به عنوان نشانه دیگری از وسعت نظر و دوراندیشی آقای معزی معرفی کرد و گفت: مرکزاسلامی همیشه در تعامل و همکاری با سایر مراکز پیشقدم بوده است. 
آقای فاضل میلانی سپس با اشاره به سوابق علمی و تحصیلی آقای دکتر شمالی گفت که کتابهای ایشان و از جمله تزدکتری ایشان که به صورت کتاب هم چاپ شده هم اکنون مورد استفاده بسیاری است. وی با این بیت سخنان خود را به پایان برد: «عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت صد شکر که این آمد صد حیف که آن رفت»

سخنران بعدی حجت الاسلام شیخ سعید سبحانی روحانی مرکز اسلامی گلاسکو از اسکاتلند بود که با اشاره به اهمیت کار فرهنگی ،آن را کاری الهی و کار انبیا و ائمه معصومین برشمرد و گفت، کار  تبلیغ دین مانند نماز و روزه از سنخ ذکر خداست و برای ادامه راه انبیا باید مانند آنها هم سخنی شیوا داشت و هم به آن عمل کرد.وی به نمایندگی از مراکز اسلامی مراتب تشکر و قدردانی خود از آقای معزی را اعلام نموده و از طرف آن مراکز به آقای شمالی خیرمقدم گفت.
 
در ادامه این مراسم تنی چند از روسای مراکز و سازمانهای اسلامی  
انگلیس در سخنانی از زحمات حجت الاسلام و المسلمین معزی تقدیر و تشکر و برای آقای دکتر شمالی آرزوی موفقیت کردند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین معزی ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه و تشکر از قبول زحمت، سال نوی هجری شمسی و فرارسیدن نوروز و بهار را تبریک گفت. وی درادامه ضمن بیان تاریخچه ای از تاسیس مرکز اسلامی انگلیس و عملکرد های مختلف این مرکز ، به جلسه علما و کنفرانس تقریب اشاره کرد و گفت، از همان ابتدا شعار خود را «اسلام و زندگی» قرار داده و تلاش کرده اسلامی را معرفی کند که بتوان با آن زندگی کرد؛ اسلامی که به درد زنده ها بخورد و به این ترتیب عامداً در نام نشریات مرکز همواره از جایگشت های «اسلام» و «زندگی» استفاده کرده است.
وی سپس به معرفی آقای شمالی پرداخت و یادآوری نمود که همه علمای حاضر در جلسه از قبل آقای شمالی را می شناسند، چه از زمان تحصیل در انگلستان و چه در طی دوران همکاری با مرکز اسلامی لندن و منچستر و چه در طی سالیانی که با سفر به انگلیس به سخنرانی در برنامه ها و مناسبتها مشغول بوده اند.
وی آقای شمالی را انسانی توانمند، پرانرژی، صبور و شکیبا و دانشمند توصیف کرد که رابطه بسیار خوبی با جامعه انگلیسی زبان برقرار کرده است. حجت الاسلام والمسلمین معزی سپس با تشکر از حسن نظر آقایان علما و تشکر از همکاران مرکز اسلامی به خصوص حجت الاسلام و المسلمین بهمن پور، از جمع علما و ائمه جماعات مراکز اسلامی انگلیس خداحافظی کرده و ضمن شکرگذاری به درگاه احدیت توفیق همگی را از خداوند متعال خواستار شد. 

در پایان آقای دکتر شمالی رئیس جدید مرکز اسلامی از علاقه و عاطفه قلبی خود به آقای معزی گفت و اینکه همه در این جلسه از خدمات و سجایای اخلاقی او تمجید کردند و کسی نیاز نداشت که اغراق کند، که همه صادقانه و صمیمانه دیدگاه خود را بیان کردند. وی با اشاره به تاریخچه ۱۸ ساله مرکز اسلامی،از زحمات حجت الاسلام  معزی و همچنین فعالیت های ایت الله محسن اراکی در برپایی مرکز اسلامی انگلیس و افراد دیگری که از بدو تاسیس در این مرکز فعالیت کرده اند، قدر دانی و برای همه مراکز اسلامی آرزوی خیر و موفقیت کرد .
آقای شمالی با اشاره به خطبه متقین از نهج البلاغه؛ قوت در ایمان، حزم و دوراندیشی و نرمی در اخلاق را سه ویژگی ای دانست که در صورت جمع شدن می توانند معجزه کنند. وی یادآور شد که باید سعی کنیم در همه برنامه ها این سه نکته را مد نظر داشته باشیم . وی در پایان ضمن تشکر، از حاضران درخواست کرد که با دعای خود و با کمک و مساعدت، او را در انجام این وظیفه مهم یاری کنند. 
پیوند گزارش تصویری
https://taghribnews.com/vdcaumn6o49nm61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی