تاریخ انتشار۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 172724

برگزاری مراسم پرشور حسینی توسط طوایف مسیحی و صابئی در بصره

طوایف تایمز مسیحی و صابئی در بصره عراق هر ساله مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام را با شور خاصی برگزار می کنند.
برگزاری مراسم پرشور حسینی توسط طوایف مسیحی و صابئی در بصره
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، طوایف مسیحی و صابئی های بصره به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و سالروز شهادت امام حسین علیه السلام و اصحابش در روز عاشوراء، این روزها مراسم عزاداری برگزار می کنند.

برگزار کنندگان این مراسم ها، بر این موضوع تاکید دارند که انقلاب امام حسین (علیه السلام) پیامی برای همه بشریت است و قطعا انقلاب امام حسین علیه السلام مختص یک گروه دینی و یا مذهبی نیست بلکه در نوع خودش پیامی بشری است که بر مظاهر فساد و ظلم قیام کرد.

به گزارش منابع عراقی، طوایف مسیحی و صابئی در بصره هیئت های عزای حسینی را این روزها برگزار می کنند که برگزاری مراسم عزای امام حسین از سوی مسیحیان و صابئی ها حالتی از همزیستی مسالمت آمیز را بین طیف های مختلف شهر نشان می دهد.

"شیخ مازن نایف" رئیس طایفه صابئی های بصره در این باره گفت: این روزها مصادف شده با عیدی که ما آن را "عید صغیر " می نامیم اما برگزاری مراسم مربوط به این عید را به علت همزمانی اش با ایام عزای امام حسین علیه السلام به تاخیر انداخته ایم.

شایان ذکر است که هیئت "عیسی بن مریم" که از هیئت های طوایف مسیحی است، یکی از مشهورترین هیئت های عزاداری شهر بصره به شمار می رود و جدای از آنکه هر ساله مراسم عزا برپا می کند در اطعام دادن به شرکت کنندگان در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام سهیم است.

یکی از شهروندان عراقی در این باره می گوید: هیئت "عیسی بن مریم" هیئتی است برای همه گروهها و طیف ها به گونه ای که صابئی ها، مسیحی ها، ترکمانها، شعیان و اهل تسنن در آن حضور دارند و بین همه این گروهها وحدت و یکپارچگی وجود دارد و تحت پیام عاشورایی امام حسین علیه السلام یک وحدت ملی وجود دارد که همه در سایه آن زندگی می کنند.
https://taghribnews.com/vdcauun6y49n001.k5k4.html
مرجع : اسلام تایمز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی