تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 252923
مسئول مرکز بزرگ اسلامی شعبه گنبد کاووس:

برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی تحکیم بخش مبانی انسجام و تقریب بین مذاهب اسلامی است

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شعبه گنبد کاووس، گفت: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در ایام مبارک میلاد پیامبر گرانقدر اسلام (ص) می تواند مبانی انسجام و تقریب بین مذاهب اسلامی را تحکیم بخشد.
برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی تحکیم بخش مبانی انسجام و تقریب بین مذاهب اسلامی است
«حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین ربانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، افزود: امیدوارم این کنفرانس که از اهمیت بالایی در سطح بین المللی برخوردار است بتواند پیام آور وحدت و دوستی بین امت های مسلمان باشد.
به گفته وی؛ برگزاری این گونه کنفرانس ها و نشست های تقریبی در شرایط کنونی جوامع اسلامی نقش راهبردی در تعیین سرنوشت مشترک مسلمانان خواهد داشت.
مسئول مرکز بزرگ اسلامی شعبه گنبد کاووس با یادآوری اینکه طبق فرمایش قرآن کریم امت اسلامی همانند درخت تنومندی است که ریشه های محکمی دارد، گفت: درخت تنومند اسلامی هر چقدر تنه و شاخ و برگ زیادی هم داشته باشد باید برای حفظ و بقایش از ریشه های خودش آبیاری شود.
وی، ادامه داد: قرآن کریم، احادیث، سنت پیامبر اسلام (ص) و قبله مشترک ریشه های مستحکم درخت تنومند اسلامی را تشکیل می دهند. به گفته وی؛ توجه عالم اسلامی و چنگ زدن همراه با عمل به ریشه های محکم اسلامی می تواند راه گشای مشکلات ما در شرایط کنونی باشد.
این مسئول شرق استان گلستان، فاصله گرفتن مسلمانان از عمق فرهنگ قرآنی را نتیجه عدم شناخت کافی و عمل نکردن به دستورات اسلامی دانست و گفت: در نتیجه دور شدن از عمق مفاهیم اسلامی خسارات و مشکلات عدیده ای گریبانگیر امت اسلامی می شود.
به
گفته وی؛ پایبندی به اسلام اصیل تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی کشورهای اسلامی خواهد بود.
حجت اسلام ربانی با اعلام اینکه اسلام از زمان ظهورش دین رحمت و رافت بوده است، گفت: دشمن با شناخت اینکه این دین دینی فطری است و فرد می تواند با گوش دادن هم به آن گرایش پیدا کند و خواسته های درونی اش ارضا شود به فکر گل آلود کردن چهره نورانی آن افتاد.
وی، ادامه داد: استکبار جهانی با ایجاد تفرقه و تشتت در بین جوامع اسلامی به فکر تسلط بر منابع سرشار آنان است.
به گفته وی؛ گر چه در این مدت کشورهای اسلامی متحمل کشته ها، بی خانمانی ها و آسیب های فراوانی شدند؛ ولی ذره ای خدشه به اعتقادات مردم وارد نشده است.
مسئول مرکز بزرگ اسلامی شعبه گنبد کاووس، سید المرسلین (ص) را نماد و مظهر وحدت برای امت اسلامی ذکر کرد و گفت: آن بزرگوار به پیروان خود می فرمود: «من از شما هیچ اجری نمی خواهم فقط به حرف هایم گوش فرا دهید و به خوبی عمل کنید».
وی، افزود: نگاه به سیره و راه و روش ناب خاتم الانبیا (ص) سبب جمع شدن بسیاری از مردم به دورش و در نتیجه گسترش اسلام شد.
حجت الاسلام ربانی با اشاره به وحدت زیبایی که در استان گلستان بین شیعه و سنی حاکم است، گفت: این انسجام مایه خوشحالی نبی مکرم اسلام (ص) است و نوید بخش امنیت، آسایش و آرامش برای منطقه است.
وی، ادامه داد: مردم این منطقه چون با تجربه همزیستی مسالمت آمیز به امنیت رسیدند، قدرش را به خوبی می دانند و از آن پاسداری و محافظت می کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcauunue49nmo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی