تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : 232826
امام جمعه موقت تهران:

تهمت زدن با جامعه اسلامی سازگار نیست/ تنها راه پیروزی بر دشمن ایستادگی در برابر آن و داشتن بصیرت انقلابی است

آیت الله سید احمد خاتمی گفت: تنها راه پیروزی بر دشمن ایستادگی در برابر آن و داشتن بصیرت انقلابی است.
تهمت زدن با جامعه اسلامی سازگار نیست/ تنها راه پیروزی بر دشمن ایستادگی در برابر آن و داشتن بصیرت انقلابی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)؛ آیت الله "سید احمد خاتمی" در خطبه نخست نماز جمعه تهران با اشاره به ادامه خطبه های پیشین در تهمت زدن با جامعه اسلامی سازگار نیسترابطه با سبک زندگی دینی افزود: حدود 40 عنوان در احادیث آمده است که موجب هتک حرمت شخصیت مومنان و اختلاف در جامعه دینی می شود.
 
وی گفت: تهمت زدن به یکدیگر اگر در خانه باشد، آن خانه خانه دینی نیست و اگر در شهر باشد آن شهر شهر اسلامی نیست و اگر می خواهیم جامعه ما دینی باشد باید از آن پرهیز کرد.
 
آیت الله خاتمی افزود: معنای تهمت، بهتان و افترا متفاوت است به طوری که بهتان به معنای دروغ آشکاری است که وقتی به طرف می گویند آن فرد بهتش بزند، اما ریشه تهمت سوء ظن است یعنی دروغ بودن آن به وضوح بهتان نیست.
 
امام جمعه موقت تهران به ابعاد فردی و اجتماعی تهمت اشاره کرد و گفت: اگر شهری، جریانی یا جناحی را متهم به رفتار نادرست کنیم این تهمت، جمعی است.
 
وی افزود: تهمت به یک نهاد به ویژه نهادهای قانونی مانند قوه مجریه، قوه قضاییه، قوه مقننه، شورای نگهبان و نیروهای مسلح کل آن نهاد را زیر سوال می برد بنابراین انتقاد اگر سازنده باشد خوب است اما نباید به گونه ای باشد که کل آن نهاد زیر سوال برود.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر کسی در رابطه با تایید یا رد صلاحیت به کلی نهاد شورای نگهبان را زیر سوال ببرد گناه بزرگی مرتکب شده است.
 
آیت الله خاتمی افزود: بعضا در فضای مجازی یا در سایت ها موضوعی را به همدیگر اطلاع می دهند به ویژه جوانان که چه بسا آن موضوع تهمت است و گناه تهمت در فضای مجازی، در رسانه های مکتوب ، شنیداری و دیداری بیشتر از گفتن آن است زیرا آن تهمت نوشته شده و جنبه ماندگاری دارد.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به چند حدیث و روایت از امام صادق (ع) و رسول اکرم (ص) درباره نکوهش تهمت گفت: گاهی تهمت را کسی می زند که دارای جایگاه و مسئولیتی در جامعه است و به همین علت، این عمل رذیله بسیار فراگیرتر می شود؛ تهمت از ناحیه آن مسئول گناه بزرگتری است.
 
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) کمترین بها را به تهمت نمی داد و به صرف یک اتهام با کسی برخورد نمی کرد افزود: اگر برای شما که مسئول یک دستگاه یا نهاد هستید گزارشی بیاورند، هرچند به شخصی که آن گزارش را آورده است اعتماد کامل دارید، اما احتمال اشتباه یا تحت تاثیر قرار گرفتن آن شخص را بدهید و آن گزارش را وحی منزل ندانید.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نظام اسلامی شکل گرفته است گفت: تلاش کنیم گام بعدی را که همان تحقق جامعه اسلامی برداریم، بنابراین تهمت و افترا در چنین جامعه‌ای نباید بازار گرمی داشته باشد.
 
 آیت الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران اعلام کرد حکام سعودی با وجود اعزام هیات ایرانی برای حل مشکل زائران ایرانی خانه خدا سنگ اندازی می کنند و هیچ تعهدی برای حفظ کرامت و امنیت زائران ما نمی دهند.
 
وی افزود :حکام جاهل سعودی در این زمینه همچنان لجبازی می کنند و در برابر خواسته های به حق ملت ایران بی تفاوت هستند.
 
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود تخریب عناصر و نهادهای انقلابی از جمله روحانیان انقلابی و وفادار به نظام با آرم آخوند حکومتی و تندرو ، نهادهای تاثیرگذار در انقلاب و نظام از جمله سپاه پاسداران و شورای نگهبان و دو قطبی کردن جامعه را از جمله تلاش های دشمنان عنوان کرد و گفت نباید با پرداختن به مسایل فرعی از اهداف و تلاش های دشمن غافل بود.
 
به گفته آیت الله خاتمی تنها راه پیروزی بر دشمن ایستادگی در برابر آن و داشتن بصیرت انقلابی است.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به کارشکنی های حکام آل سعود برای برگزاری مراسم حج گفت:ما حجی می خواهیم که به حجاج ما اهانت نشود و امنیت حجاج تامین شود.
 
خطیب نماز جمعه تهران درخصوص مراسم حج امسال و مذاکراتی که درباره آن در جریان است اظهار داشت: آخرین اطلاعی که امروز دریافت کردم این بود برای بار دوم هم که هیئت ایرانی برای امور حج امسال به جده رفتند اما متاسفانه همچنان حکام لجباز آل سعود در برابر دو خواسته بحق ملت ایستادند و مقاومت کردند.
 
وی افزود: ما دو حرف داریم؛ مردم ما مردم عزیز و با کرامتی هستند ما حجی می خواهیم که به حجاج ما اهانت نشود و امنیت حجاج تامین شود نه سفارت خانه و نه کنسولگری داریم هر چه می گویند تضمین دهید نمی دهند.
 
آیت الله خاتمی ادامه داد: بعثه رهبری ،سازمان حج و زیارت تمام تلاش را به کار بردند امسال حج برگزار شود انها نگذاشتند و سدعین سبیل الله کردند.حکام و مفتیان جنایتکار آنها می گوید این ایرانی ها هستند که نمی خواهند بیایند.
 
وی خطاب به حکام ال سعود گفت:شما مصداق کسانی هستید و سد عن سبیل لله کردید که کار کفار است ومصداق ضلال بعید هستید.
 
خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد:این حقیقت و حادثه بار دیگر نشان داد– همانند در حادثه جمعه خونین و جانباختن حاجیان عزیز - آل سعود لیاقت حرمین شریفین را ندارند و باید حرمین شریفین تحت نظر هیاتی از دول اسلامی باشد که دلداده عمیق به اسلام باشند و جانشان مملو از نفرت از استکبار باشد.

به گفته آیت الله خاتمی عمله و اکره صهیونیستها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.
 
https://taghribnews.com/vdcauunui49nea1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی