تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 184127

پارلمان ایتالیا نیز دولت فلسطین را به رسمیت شناخت

نمایندگان پارلمان ایتالیا در جلسه روز گذشته خود، با رأی مثبت خود به طرح پیشنهادی "به رسمیت شناختن دولت فلسطین"، از دولت ایتالیا نیز خواستند تا دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.
پارلمان ایتالیا نیز دولت فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در جلسه روزجمعه پارلمان ایتالیا، ۳۰۰ نماینده به طرح "به رسمیت شناختن دولت فلسطین" که حزب دمکرات آن را پیشنهاد داده بود، رأی مثبت دادند.
این درحالی است که فقط  ۴۵ نماینده با این طرح مخالفت کردند.

درحالی که اکثر کشورهای پیشرفته جهان دولت فلسطین را به رسمیت شناخته اند، بسیاری از دولت های اروپایی با این طرح مخالف بودند و از مواضع اسرائیل و آمریکا برای اجرای مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

درپی تصمیم پارلمان ایتالیا مبنی بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین، تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای با استقبال از این تصمیم، اعلام کرد: این تصمیم شجاعانه پارلمان ایتالیا موجب تقویت فرصت ها برای تحقق صلح خواهد شد.

تشکیلات خودگردان همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت ایتالیا، درخواست پارلمان این کشور را برای به رسمیت شناختن فلسطین بپذیرد.

"ریاض المالکی"، وزیرامورخارجه فلسطین نیز از رأی مثبت نمایندگان پارلمان ایتالیا به طرح به رسمیت شناختن فلسطین استقبال کرد.

"نبیل شعث" مسئول روابط خارجی جنبش فتح نیز حمایت پارلمان ایتالیا از فلسطین را ستود و موضع نمایندگان پارلمان ایتالیا را بسیار مهم ارزیابی کرد.
https://taghribnews.com/vdcauyn6049na61.k5k4.html
مرجع : اسکای نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی